Pass på pinnsvina! – Strikkeoppskrift

Designet av Claire Garland

 

Hvem vil vel ikkje ha et pinnsvin eller 2 i hagen? Nå har jo ikkje akkurat me hage da, men bakom blokka her
i felleshagen er det pinnsvin. Har observert 2 stk! I barndomshjemmet hadde me alltid pinnsvin i hagen og små pinnsvinunger opp til flere ganger. Mye me gjorde da er tydeligvis ikkje bra for pinnsvina, men man lærer jo så lenge man lever, eller kanskje de voksne på 70-tallet ikkje visste bedre? Anyway, har du pinnsvin i hagen, ta en titt HER INNE og les litt – Gode tips til hva du kan gjøre (og ikkje gjøre) for pinnsvina ♥

Eg husker en gang eg var på vei hjem fra en venn, kan tenke meg eg var 6-7 år eller rundt der. Langs veikanten oppdaget eg et veldig lite pinnsvin, en baby! Eg plukket det opp og bar det med meg hjem, eg dullet og dillet med dette pinnsvinet og var helt i himmelen. Etter hvert kom det en voksne mann hjem å dinget på døra! Han hadde sett at eg bar på et pinnsvin og han ville ha det tilbake fordi moren bodde i hagen hans. Åååå eg husker ennå hvor lei meg eg ble! Men det gikk bra selvfølgelig, eg fikk bli med å se i hagen hans og etter hvert ble det en hage eg alltid måtte svinge innom bare for å kikke på pinnsvina. Litt greit å være obs om man ser f.eks små barn bære rundt på pinnsvin, mest sannsynlig har pinnsvinet et hjem og det bør ikkje bæres bort. Ååå men de er jo så søte ♥

 

 

Designet av Claire Garland

 

Tror kanskje eg må strikke meg et pinnsvin siden eg aldri fikk beholde det lille som eg fant *ler* Pinnsvinet strikker du i diverse alpakkagarn og kidsilk, alle garntypene er fra Drops Garn
og det er slettes ingen store mengder du trenger

 

 

HEDGEHOG
Bildene over

 

 

* * * *

 

 

Søndag, det er kjølig, det regner og blåser. Ikkje bare det, men eg ble vekket av at Stefano D`Milo (<—Katta!) hoppet dassvåt inn soveromsvinduet og landet på puta mi kl 07.20—> På en søndag!! Selvfølgelig så passet eg på at katta var inne når eg la meg, ja eg hadde t.o.m lukket terrassedøra siden det plaskregnet – ergo kunne eg ha vinduet mitt åpent. Hjelper jo lite når noen andre slipper katta ut…Vel vel, eg får ta meg en nap litt senere.

I dag skal eg ikkje; Vaske klær, lage mat, støvsuge, vaske gulv, rydde – Nop! Nada skal eg gjøre for eg bør ha én dag i uka til eget bruk, ikkje det? Tja, da blir det nok perling da, ja og strikking for litt perlepause må eg ha inni mellom. Har nemlig en plan!! En av de neste dagene skal eg garantert innom Ikea igjen! MÅ HA 2 krakker til for eg har en idé og en plan og eg trooor det kan bli ganske så fint om eg får det til 🙂 SÅ ja, da kan eg i grunnen begynne å planlegge perleriene til de krakkene så får eg se hvordan det blir etter hvert 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg