Perfekt Julegave Tips! -Svensk Strikkeoppskrift

Designet av Kajsa Vuorela Fredriksson

 

Tøfler av denne typen er noe av det fineste eg vet ♥ Ikkje bare er de virkelig kjekke å strikke, men akk de er så lekre! Det å bruke tradisjonsstrikk på denne måten er vel noe av det beste? Ja? Alle, eller i allefall de fleste bruker jo noe varmt på beina i løpet av året så dette er absolutt en gave til alle, og ikkje minst til de som har ALT! Tøflene er strikket i Rauma 3 Tråds garn, et garn eg forøvrig kan anbefale på det varmeste til denne type strikk! Hvis du ikkje liker å shoppe på nett får du også tak i garnet hos Husfliden 🙂

Du trenger 3 nøster i 3 forskjellige farger; 1 til bunnfarge, 1 til mønsterfarge og den 3.fargen er en kontrastfarge som du strikker I-Cord kanten i (Her kan du godt bare ta en farge du har i lageret ditt i samme tykkelse). Så ja, et par av disse vil koste deg en ca 80 kr! En superlekker, billig og absolutt FLOTT Julegave ♥ Hva med å strikke tøfler til alle de voksne? Ikkje bare holder de beina gode og varme med lekre tøfler,
men jaggu sparer du en god slant også 😉

Sier det ganske ofte: Hva me å ta tilbake meningen med Julegaver og ikkje bøye under for presset med å stadig måtte overgå fjorårets gave? Opplever mer og mer at “gavene” tikker inn via Vipps i Julestria…

Hva er DA meningen med Julegaver? Blir ganske så tomt under juletreet av sånt…?

 

Designet av Kajsa Vuorela Fredriksson

 

Rauma 3.tråds får du nå i mange flotte farger så hva med å strikke noen SPREKE tradisjons tøfler?
Rett å slett freshe de skikkelig opp?

 

 

TOFFELN SKOGSSTJÄRNA
Bildene over
Str 37/38, 39/40 og 41/42
Svensk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

Til slutt når eg endelig inntok roen i går kwell ble det strikking på meg! Valget falt på den oransje Skorsteinsgenseren til meg selv, fungerte best å se serie sammen med den 🙂 Fikk også sett ferdig “Chernobyl” på HBO og det var virkelig bra!! Ufattelig at noe så tragisk har skjedd og det var en rar følelse å få se HVA som virkelig skjedde! Det som er litt snodig(?) er at i forrige uke så eg et bilprogram ved en tilfeldighet og der utførte de en biltest som gikk ut på å kjøre gjennom Pripjat. Den radioaktive strålingen er fortsatt høy der så beboelig er det ikkje, jo nærmere bilene kom jo mer “hostet” de og den ene bilden bare “døde” der! Dette var jo i dag! Skummelt rett og slett! Eg tok en sånn radioaktiv undersøkelse for en del år siden, det var noen skikkelig omstendige ritualer for å gjøre det!! Det var når eg var på mitt sykeste og de drev fortsatt på en en del utdredninger. Eg skulle ta en undersøkelse som minnet om MR, eg fikk en sprøyte i armen og måtte ligge musestille i 1 t. Sprøyten eg fikk var radioaktiv! På den tiden var Dib veldig liten og eg måtte overhodet ikkje opphold meg i samme rom som han på minst 1 døgn. Hele den episoden der syns eg virket så rar og litt sånn ekkelt skummel på en måte,
ja at eg var så pass radioaktiv liksom!?

Uansett, det er søndag og kanskje du kunne tenkt deg en snerten blogg å lese? Å nei, det er ikkje en diger Toppblogg, men det trenger på ingen måte være det for å være bra! Det kan me jo være enige om 🙂 Eg leser en del blogger som ligger ganske langt nede på lista og som absolutt burde vært mer besøkt, det bør du prøve! Vet om flere som lett slenger ut at: “Bloggene på Topplista er helt ræva” Ja ok, muligens hvis du starter på toppen ja haha Der er det mye egosentriskt fjas, vas og vitaminbjørner, men begynn heller nederst og les deg oppover, kan anbefale deg å starte med DENNE BLOGGEN! For min del er det ikkje en morning uten 🙂

 

 

LAG DEG EN FLOTT SØNDAG!

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. For oss som har fått en kreftdiagnose, er det helt vanlig å få sprøytet inn radioaktivt stoff for å avdekke ev. spredning til skjelett. Har vært igjennom det noen ganger, men ikke å ligge musestille etter injeksjon, men derimot når scanning foregår. To timers “tur” etter første injeksjon, for så å komme tilbake for å få neste, og deretter scanning. Er små babyer man da skal holde seg unna i noen timer, stoffet går relativt raskt ut av kroppen heldigvis. Verre når man får spesielle typer cellegift, og det rådes til at andre ikke benytter samme toalett i et par døgn. Godt man da har flere 😊 Leser aldri blogger på noen som helst lister, har for mye å gjøre til det. Skorsteinsgenseren blir fin, så fortsett på den 👌😊

Siste innlegg