Perfekt Søndags Prosjekt – Strikkeoppskrift

Designet av Malabrigo

 

En haug med knapper, og riller i fleng! Blir søren ikkje bedre enn det! Eller jo!? Resultatet er jo at du sitter igjen med skikkelig herlig BabyGave ♥ Dette er jo også noe for deg som gjerne ennå er litt utrygg(?) på maskene eller bare er en fersk strikker! Strikk av hjertens lyst og kos deg – frem og tilbake, frem og tilbake = Himmelske riller ♥

Eg f.eks, hvis eg skal strikke noe som gjerne ikkje er så stort og ikkje trenger så mye garn spanderer eg ofte et extra deilig garn, ja som orginal garnet til dette prosjektet! Du kan kikke nærmere på det HER om du ønsker 🙂 MEN!!! Du trenger over hodet ikkje bruke det dyreste garnet på hylle for å få en lekker og flott gave, de som sier det kan umulig vite hva som virkelig er på markedet “der ute”! Du og eg vet bedre enn det MoHaaa Eg kan fint se for meg at et slikt deilig teppe til en liten bare vil bli helt fantastisk i f.eks Lima fra Drops! Ahaa det garnet syns eg faktisk er ganske magisk å strikke med ♥

 

 

 

Designet av Malabrigo

 

Her har du virkelig mange flotte muligheter til å strikke en råflott gave! Strikk teppet som på bildet over, eller,
gjør slik som eg ofte gjør; gå din helt egen vei! Her ser eg mange muligheter! Hmm strikk det ensfarget og brodér noe flott på det, eller kanskje bare babyens navn? Vettu? Mulighetene er uendelige så det er bare å sette i gang! Oppskrifta er gratis, bare klikk på linken under og mens den printer løper du å henter deg noen nøster fra der
du gjemmer garnet ditt! 🙂 Egentlig trenger du ikkje printe oppskrifta en gang, den er så enkel at du like gjerne bare kan ha den på en skjerm 🙂

Bare et viktig tips helt på tampen her; Skal du strikke teppet til en liten baby, sånn mindre enn 3-4 mnd IKKJE strikk det i alpakka! Ja ikkje sant? Det høres helt magisk ut med et nydelig alpakkateppe til en nyfødt, Mmm sååå mykt og godt, men AKK så farlig! “Problemet” med alpakka er at det er hår, fibrene sitter veldig løst og en liten baby kan puste dette inn og ned i de små lungene sine. Ikkje bra i det hele tatt. Det er heller ikkje uvanlig at me voksne gjerne må gni oss litt i nesa når me har på oss en alpakkagenser. Hvis dette er et problem for deg med noe du allerede har strikket så har eg et tips på lur: Stapp hele genseren, teppet eller hva det måtte være INN I FRYSEREN! La det ligge minst 1 døgn! Ta det så ut, gå helt ut i hagen eller noe og rist det hardt, så mye du orker! Da vil du klare å knekke en del av disse fibrene og mindre havner i nesa di! Gjenta gjerne flere ganger.
(Dette tipset er IKKJE beregnet til å bruke på plagg til små babyer altså, for de minste skal uansett ikkje ha plagg/tepper i alpakka.) Men ja tipset funker ganske godt og du kan etterpå
bruke genseren din uten å nyse så mye 🙂

 

FIRST WINTER BLANKET
Bildene over
Strikkeoppskrift

 

 

 

GOD MORGEN!
Lag deg en fin søndag

 

 

Teppet over er dessuten er perfekt Søndagsprosjekt!
Sett på en serie, hvil øynene på serien og strikk! Vips så var det ferdig!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Ser ut til at oppskriften ikke er gratis lenger, men takk for påminnelsen 🙂
      Dette er et perfekt prosjekt til Varme masker donasjon

      1. Ahaa fillern, ja noen ganger er det utløpsdato på de gratis oppskriftene….Skal redigere teksten min 🙂 Takk skal du ha

    2. smart teppe dette ,fint var det også .
      Takk også for tips angående alpakkagarn ,dette var nytt for meg .Jeg strikka et sett til veslemora vår som nettopp har fylt 1 år ,hun fikk den i julegave og har brukt det mye ,men ikke sovet med de´ressen på ,har mest vært på under bilkjøring.

Siste innlegg