Perfekt for deg uten grønne fingre! – Hekleoppskrifter

Designet av Connie Rockliff

 

Det er veldig mange av oss som innimellom dreper planter, noen oftere enn andre. Husker me å vanne/gjødsle de er i grunnen mye gjort, grønne planter klarer seg helt fint selv så lenge de blir “sett” en gang i blant. Plutselig en dag så henger alt og slenger ned i gulvet…*Men eg vannet den jo nettopp?” – Mulig “nettopp” var for 3 uker siden? Ikkje sant? Tiden flyr og eg vet at eg fort kan glemme alle de grønne om det ellers er mye på gang. I går hadde eg en runde i leiligheten for å sjekke forholdene, og det var mange som skrek etter hjelp, nå i dag smiler de fleste. Noen har nok sikkert gitt meg opp som ei dårlig “husmor” *ler*.

Er du en av oss som kan glemme *humrer* er nok akkurat planter som dette noe for oss! Kanskje du endelig kan fylle hytta de med masse grønne planter? Ja og da mener eg planter som du ikkje trenger ta med deg hjem etter hver tur! Sjekk, de er jo heeelt naturtro, ja du vet meg; Eg ble sittende å  scrolle gjennom alle “plantene” Connie Rockliff hadde og den ene var vakrere enn den andre…Oh My! Dette kunne meget fort blitt en dille her hos meg…Du vet…DILL! Elsker det! 😀

 

DRAGON SCALE
Bildet over

 

 

 

 

Designet av Connie Rockliff

 

Me hadde en Monstera i barndomshjemmet mitt og den ble ENOOORM! Selv om eg lenge har hatt lyst på en selv, så er det grunnen til at eg ikkje kjøper en…*Plassmangel*. Så ja, mye mulig eg heller bare tar å hekler meg en,
da er det eg som bestemmer størrelsen 😀

 

MONSTERA

 

 

 

 

Designet av Connie Rockliff

 

Altså…Er det mulig liksom??

 

EASTER LILLY

 

 

Det finnes mye mer, masse nydelige blomster og planter HER INNE på Ravelryprofilen til Connie Rockliff! Se, nyt og plukk sier eg bare ♥ Neste gang du shopper garn må du plukke med deg noe tynt heklegarn, ja du vet;
Den type me hekler duker med….Tynt heklegarn 😀

 

 

* * * *

 

 

 

 

En STOR favoritt hos meg er jo Tulipaner, og i går var eg heldig! Tulipaner nå på våren og rundt påske pleier kose litt, men vettu? På Rema hadde 7 stk til 29 kr, eg plukket med meg 5 buketter. Betalte altså da 149,- for 35 stk, det er en god pris. Anre butikker tar jo langt over 100 kr for 15 liksom…MEN!
Om du vil kan du jo
Hekle deg en bukett! Ingenting er umulig 🙂

Vel vel, siste handledag i dag på neste ei uke, ja for i mitt hode er det stengt også på lørdag. Bare på den måten blir det skikkelig ferie for meg! Handlelista mi ligger klart og eg må ikkje glemme en spraylakk! Ute har det regnet
i hele natt og det er bare vått over alt! Her skal det i forhold til Yr.no være grått og trist hele påsken så det spøker for å kunne male terrassen…*sukker* Blir heller ikkje plantet noe før den er malt…

I går trooor eg at eg ble ferdig med Russedressen 🙂

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Åååå….jeg skrev et innlegg om kunstige planter i går, men disse her var jo ordentlig kule ♥ Det må jeg jammen tenke litt på.
      Og tulipaner ja, jeg vurderte å kjøpe i går, men så reiser jeg jo bort i morgen, så da får jeg ikke glede av dem så lenge.
      Men jeg har jo tulipaner jeg selv laget for 15-20 år siden. De er litt støvete, men skal jammen børste støvet av dem og sette dem frem, selv om de også er litt falmet etter mange år. Kom på det når jeg leste om hekleplantene her hos deg 😀
      Ha en herlig dag. Og du, min værmelding melder nokså fint vær. Så kanskje du får gjort utendørsprosjektet likevel 🙂 Det spørs hvem sin værmelding som kommer til å stemme ♥

Siste innlegg