-PERFEKTE- Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Gurimalla Design

 

Eg elsker sokker med litt tradisjon i maskene og disse er jo berre aldeles perfekte i så måte, syns du ikkje?
Snertne korte sokker, men sååå fine! Ikkje bare det, men de er jo lekre gaver! Eller, først bør du jo strikke en liten haug til deg selv og sååå kan du starte på gavene 🙂 Eg har alltid syns det høres så koselig ut med “Hytte Tøfler” og disse kvalifiserer jo absolutt til det. Finn en kurv, strikke MANGE par, dander de fint i kurven og sett de f.eks
i gangen eller stua på hytta så kan gjestene dine låne hvis de fryser i beina. Eneste betingelsen er at du da har en hytte…? Veeel…me har ingen hytte, men eg kjenner noen som har, kanskje det kunne blitt en koselig gave til de? Hmm Uansett er det jo en koselig gave å gi til f.eks noe som er nye hus- eller hytteeiere 🙂
Vet eg hadde blitt kjempeglad ♥

Disse funker jo så klart som Julegaver til hele slekta 🙂 Alle skal få!

 

 

Designet av Gurimalla Design

 

Vet du hva nesten det BESTE er med disse? Ååå det er at de er strikket i Viking Sportsragg ♥ Det er et garn som eg liker veldig godt til litt tjukke sokker. Faktisk er det det ENESTE garnet eg bruker som inneholder litt acryl!
Det er 60% Ull, 20% Nylon og 20% Acryl og eg har strikket meg mange par sokker og det blir ALDRI hull i de! FANTASTISK, ja for eg bruker de utrolig mye. Har sikkert vasket de…..HUNDRE ganger og de er like fine *ler* 🙂 Dessuten syns eg det er et garn som er over alt? I allefall her i byen, de har det på garnbutikken, ja t.o.m på MATbutikken 🙂 Jepp, må bare like det. Å nei, eg er ikkje betalt for å si det,
det er bare min oppriktige mening og intet annet 🙂

 

 

SLIPPERS IN NORTH
Bildene over
Fra str 36 til 42
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

* * * *

 


Var jaggu meg litt av et vær å stå opp til!! Det var skikkelig koselig å sitte her og høre på regnet som etter hvert klasket skikkelig ned! Milo lå å sov på sofaen og ble ganske skvetten så eg lukket skyvedøra og satte på lyset og da roet han seg og sovnet. Det smalt noe insane et par ganger så eg lurer på om det slo ned? Akkurat nå ser det ut for at uværet seilte forbi, men i følge værmeldingen skal det komme innom 2-3 ganger til i løpet av dagen 🙂 Selvfølgelig vet eg det er forbundet en del fare med denne type vær, men likevel syns eg det er ganske koselig. Har opplevd en gang at lynet slo ned i bakken rett uten for her mellom blokka og garasjen og det var ekstremt skremmende og slettes ikkje morsomt i det hele tatt! Spesielt med tanke på at eg var i trappene på vei ned til bilen. Husker eg ble ganske kvalm etterpå, om det var bare var fordi eg skvatt så vanvittig eller om det hadde noe med selve nedslaget å gjøre vet eg ikkje.

I dag er eg ganske sikkert på at eg ikkje skal gjøre noe! Jaggu sprinta eg rundt over alt i går, ja eg fant liksom ikkje roen til å sitte å strikke før det var langt på kwell! Det eneste er HVIS Dib har noen plagg som skal vaskes av det han skal pakke, da må eg fikse det. Jepp, han der altså! Han reiser igjen mandag morgen og blir borte neste uke!!! U-Huu Han skal til Bergen og ha det kjekt med noen kamerater fra Bergen Taekwondo Klubb 🙂 I fjor hadde han besøk av de + han ene har allerede vært her hos oss i år og nå skal altså Dib reise opp dit. At han må være nede på kaien her i Tananger kl 06:00 mandag morgen tenker eg IKKJE på akkurat nå! Egentlig veldig herlig da, ja at det er slike store båter her ute, ja me kan jo ta båten til Danmark også (Forøvrig samme båt som går til Bergen).
Er ikkje så lenge siden me måtte inn til Stavanger for det.

Egentlig har eg vel lovet å hente Dib på jobb i dag slik at han kan få kjøre hjem så ja, ut en tur må eg jo. Eg fikk strikket litt i går kwell så nå har eg ca 3 cm igjen før eg er på hæl nr 2 🙂 Det nærmer seg kan du si.

 

 

 

KOS DEG OG HA EN HERLIG LØRDAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Trenger ikke hytte for å ha en kurv med sokker i gangen – her fryser alle besøkende, mens vertinnen alltid er god og varm 😅 Flott oppskrift 👌

    2. Etter daglig å bli foret med alle dine flotte strikkeoppskrifter begynner jeg å vurdere å strikke julegaver i år. I det minste noen., Jeg var ganske ivrig med pinner og masker før…
      Jeg liker torden… naturkrefter som er helt rå. Mens å er jeg ei sånn som reiser på sommerferie til Bud på vestlandskysten for å oppleve uvær. Ha en fin dag.

      1. Ingenting å vurder en gang! Start i dag! 🙂 Tenk så koselig å sitte der ute på trammen, stille og rolig mens man nyter et strikketøy 🙂 Jepp, ganske enkelt helt perfekt 🙂 Kos deg 🙂

Siste innlegg