Perfekte Tøfler til alle! -Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Tone Natland Fagerhaug

 

Er det noe eg trenger før gulvene blir skikkelig iskalde så er det tøfler og disse kan fort havne på mine ben! Skikkelig flotte er de! Dessuten har eg en solid knappesamling så det kan fort bli mange par bare for å flashe flest mulig knapper. Når det kommer til å tove tøfler har me vel egentlig alle et garn me liker best, eller; Som vaskemaskinen vår liker best, og som gir finest resultate. De 3 beste (min mening) er PT3 fra Rauma, Eskimo fra Drops (<—også det rimeligste) FritidsUll fra Linde Garn/Nille og Fritidsgarn fra Sandnes. En ting man bør ha
i bakhodet når man skal strikke og tove slike tøfler er at de kan bli som skøyter på isen!! SERIØST! De KAN være livsfarlige *humrer* Men, det finnes en løsning på det meste og eg bruker alltid en eller annen form for Latex under, det finnes flere typer. Noe kan du pensle under tøflene andre ting kan du skrive med eller lage mønster,
du finner det meste HER INNE! Så hvis du ikkje vil at hu svigermor skal brekke lårhalsen, bruk latex *humrer litt* Dessuten så lever tøflene sååå mye lengre 🙂

 

YGGS TOVA TØFLER
Bildet over
Fra str 35 til 46

 

 

 

 

Designet av Tone Natland Fagerhaug

 

Samme tøfler bare til de minste! Lurt å bruke litt latex under på disse også, ja for me som har hatt barn i f.eks barnehage vet at det kan gå fort nok i svingene fra før av om me ikkje
skal fyre opp med et par “skøyter” på beina, ikkje sant!

Sånn! Flere tips enn dette til Julegaver trenger du egentlig ikkje for dette er som sagt tøfler til alle,
og alle TRENGER tøfler 🙂 Ferdig snakka! God Jul ♥

 

YGGS TOVA BARNETØFLER
Fra str 23 til 34

 

 

 

* * * *

 

 

 

I dag tar eg FRI! Dvs, ingen ryddig (kun i eget rot i så fall hvis det faller inn under hobby) ingen matlaging og ingen klevask (KUN om det er et plagg som Dib trenger til jobb i så fall, han må sjekke) – I dag skal roen senke seg
i hver muskel, mulig Dib og eg kjører en tur, men det er avslappende. Burde egentlig vært innom en søndagsåpen butikk….EG glemte å kjøpe tørrfór til Milo på fredag….Typisk! Men i bunn og grunn skal eg ha fri og det innebærer at eg kun skal perle og strikke, målet er å runde hælen på sokk nr 2 og komme i gang med Zoombie hånd nr 2 – Høres jo ut som en deilig søndag det vel?

 

 

 

 

Fikk nesten med meg hele soloppgangen i dag og været er upåklagelig!
Litt kaldt, men helt herlig! Blir bra dette.

 

 

KOS DEG OG NYT
HELE DAGEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer

Siste innlegg