Praktiskt Juletre, kul lue og…

 

…en herlig, skikkelig spicy og god søtpotetsuppe 🙂 Denne ble mye bedre enn den forrige eg laget…forskjellen er noe mindre søtpotet, forrige gang ble også suppa ganske så tjukk. Så da er det denne oppskrifta eg lagrer for senere bruke 🙂 Ved siden av ristet eg et par grove skiver – Mett og god! Denne suppa blir god å ha i bakhånd når de kjølige dagene kommer, kjapp og enkel å lage er den også.

 

 

 

 

Mens gulrøttene og søtpoteten var på kok tenkte eg at det å støpe sokkel til dette treet var en god idé…Velikkje alltid det funker i praksis likevel...Eg brukte måletabellen på posen med sement eg hadde kjøpt…sto i nesten 40 min å rørte i ei suppe, og sånn har da aldri sementen vært når eg har støpt før..?? Ali var ute å monterte postkasser så eg ville ikkje rope på han heller…lot bare alt stå til han kom inn, var ikkje sjans i hekkan at det kunne stivne likevel…Vel, han kom inn, så i bøtta og bare tømte resten av sementen opp i og vips var den perfekt! Hø…? Nå er det ikkje en sjans i helv….at det treet kan velte!! Sekken eg hadde veide 5 kg, så da skal det ikkje være mulig at maskemarkørene mine kan velte treet!?!? *ler* Det er nesten 1 m høyt og planen min er at alle markørene får plass!! Hadde vært veldig greit i så fall 🙂

 

 

 

Designet av Hunter Hammersen

 

Ellers kom eg over denne litt spesielle lue, tøff, ikkje sant!? Her skal du ikkje bare strikke, men du får også brukt for broderinåla – Kjekt med litt forandring av og til 😀 Det er bare å få fylt opp den julegavekista de!

 

EXPLICATE
Bildet over
Er i 8 størrelser og 7 strikkefastheter

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

 

Sånn mellom slaga i dag har eg også fått stekt noen nye figurer 🙂 Litt jul må eg jo ha med på messa og da passer det med litt juletrær og kakemenn. Noen skal henge og andre får stå på pinne. Mange bruksområder, ja du vet? I jule kan alt skje! Sitter bare å venter på den betongen eg, spent på om den glir lett ut av bøtta og at det ser bra ut! Bestilte hvit sement fordi eg tenkte det ble pent, og fordi eg ville teste den fordi eg teller på knappene for å bestille noen utrolig flotte former….Ååå det er så mye eg har lyst å prøve meg på og lage…Selv om eg bare sover max 6,5 t i døgnet føler eg døgnet har alt for lite timer, eg skal jo tross alt ut på tur også…! Har ikkje vært på tur i dag, eg har ROKKET og garantert at eg våkner med blå ankler og tær i morgen!! O`my altså! Har kommet frem til at de nye fjellskoa mine er perfekt til å rokke i, da får eg i allefall ikkje vondt fra anklene og ned *ler* Ofrer ikkje føttene mine altså…skal jo bruke de på tur! Herregud for et sirkus, men Hula Hoops er gøy da, et par av plantene mine ble noen blader fattigere i dag, så eg må trene litt på beregningene mine…

 

 

 

LAG DEG EN GOD KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Suppa s jo herlig ut. Burde kanskje prøve med kokosmelk i stedet for den skvetten fløte jeg har oppi.
      Smart “juletre”. Og hva er det med menn. Kommer inn og vips er alt i orden. I slike tilfeller bruker jeg å knurre høyt, selv om jeg egentlig burde takke pent.
      Søte figurer, som kan pynte oppe.
      Og den lua var jo råstilig. Helt enkel, men så forseggjort.
      Ønsker deg en flott kveld.
      klem fra Liv

    2. Ha ha herlig, ser deg for meg med sementen og rokkingen 🤣😅🤣 og kjenner meg igjen 😅🥰
      Måtte lagre oppskriften du testet, forresten. Takk 😘

Siste innlegg