Rålekker Kjole – Norsk StrikkeDesign

Designet av Linda Marveng/ Foto: Eivind Røhne

 

Eg bare…..! Haka klasket ca midt i tastaturet når denne herligheten poppet opp!! Bare SE DA!! Snakk om lekre detaljer! De helt enkle flettene blir jo så flotte når du bare strikke mange nok så det er bare å finne frem flettepinnen og kaste seg rundt! Jaja, eg har jo ikkje så mye annet å gjøre enn å bare sette den i kø da…
Tror denne rykker ganske høyt opp på lista!

 

Linda Marveng sine design er bare så delikate og lekre, ja me er virkelig heldige som har en designer
av hennes kaliber nesten helt for oss selv her i Norge 🙂

 

 

Designet av Linda Marveng/ Foto: Eivind Røhne

 

Kjolen er strikket i Tinde Pelsullgarn fra Hillesvåg 🙂
Sjekk DENNE TURKISE!!! *sukker* Kjolens strikkefasthet er 21m/30 row=10 cm

 

AIBELL
Bildene over
Fra 86 cm til 122 cm i overvidde
Halsen føler med i oppskriften

 

 

* * * *

Mandag og FRI! Fri for min del i dag betyr ingen kjøring/henting på trening 🙂 Kan likevel være at eg kjører å henter Dib på jobb bare for at han skal få kjøre hjem, men får se hvordan dagen arter seg 🙂 Han skal jobbe full dag frem til onsdag og Amira reiser til Oslo rett fra jobb i dag på kurs og kommer hjem onsdag kveld. DA starter Påsken her i huset. Me pleier egentlig gå all in i Palmehelga, men me må jo vente til ungene har fri 🙂
Merker godt at de er så og si voksne nå!!

Trooor me dropper Påskehandelen i dag og satser på i morgen. Da er det å handle litt for mor mi og oss både her på senteret + Europris, ja og me må også ut til NoSmoke i Hillevåg etter neste måneds forsyning 🙂

Ellers er det litt som en hverdag her i heimen så den vanlige runden må tas som starter med å reie opp ei seng eller flere, kjøkkenet trenger et lite løft og moppen burden fått svingt seg i stua (Sistnevnte tror eg Ali skal få gjør) Ellers? Ja vettu!?? Eg skamklippet Oliventreet vårt for ca 2 uker siden da eg måtte redde det inn fra kulda som plutselig kom tilbake etter at eg hadde satt det ut!! Nå? Gjett om det spirer i alle retninger! Ali var sikker på at eg drepte det fullstendig da eg reddet de inn, ja for eg måtte jo klippe det nesten helt ned fordi det ble svart av kulda! Neinei, nå ser det ut for at det blir riktig så pent og det skal ikkje ut igjen før nattekulda har gitt seg (-1 i natt)

Akkurat nå er det SOOOL og 9 gr ute og i løpet av Påsken skal det opp til 15 gr minst så ja, dette kan jo absolutt bli ganske så bra 🙂 De gode stolene til terrassen ble hentet opp fra garasjen i helga så muligheten for å dale ned der er absolutt til stede – Blir nok sammen med et teppe i starten vil eg tro 🙂

Tja, før eg virkelig kaster meg over strikketøyet må eg bare shaine litt over alt, hvis ikkje finner eg slettes ingen ro til å kunne strikke. Problemet melder seg nok allerede på kjøkkenet siden eg fikk meg litt lange negler i går!!
Jepp, Amira har hamstret syk mange (snakker flere 100 sett) og alt må testes! haha

 

 

 

 

 

LAG DEG SELV EN
FLOTT MANDAG

OG KOS DEG MASSE

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille i FerieModus 🙂
Røykfri i over 4 mnd!!! JuHuuu

0 kommentarer

Siste innlegg