RETRO SOKKER – Norske og Gratis Strikkeoppskrifter

Reklame: Dale Garn/ House Of YarnDesignet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

Ok, då var me her igjen da! Med sokkene!! Ikkje bare bare for dette er ekte Retro Sokker og hva er vel mer stilig enn det?? Bare spør liksomÅåå eg får så dårlig samvittighet for eg har jo de skjønneste sokkene på mine pinner og de bare ligger der liksom *Peker mot kurven som står på Garnrommet* Du kan ta en nærmere titt HER!
Lekre ikkje sant? Ikkje bare det, men de er strikket i Alpakka Forte!!

Men altså! Knesokker er min absolutte delikatesse og de over her? Intet unntak! Eg tror eg må bli en enda mer strukturert strikker enn det eg prøver å fremstå som haha Kanskje eg skal begynne å ha ei SokkeUke, GenserUke osv, ja du skjønner tegninga 🙂 Tro om det kunne blitt mer effektivt?

 

 

BLÅVIER KNESTRØMPER
Bildet over
Str 23 til 46

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

 

FJELLROSA SOKKER
Str 8-10 år (12-14 år) – Dame og Herre

 

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

 

FJELLFIOL ANKELSOKKER
One Size(str 38-40)

 

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

 

REINFANN LANGSTRØMPER
Str 26 til 43

 

Bortsett fra Fjellfiol Ankelsokker som er strikket i Natural Lanolin Wool er de 3 andre parene strikket
i Alpakka Forte. Som med alt annet eg frister med så er det jo du som til syvende og sist bestemmer hvilket garn du bruker. Eg er sikker på du har din helt egen SokkeFavoritt, bruk det, men pass på strikkefastheten slik at sokkene til slutt står til forventningene 🙂 Enig? Så bra 🙂

Selvfølgelig er alle disse 4 oppskriftene helt gratis og klare til å bli printet ut, ja de er t.o.m på NORSK! Det er slettes ikkje måte på og du finner link til hver sokk under hvert bilde, som vanlig klikker du bare på de STORE bokstavene. Kan ikkje gjentas for ofte siden eg får spørsmål om det hver eneste gang 😉 

 

 

 

* * * *

Hmm tro om eg bare skal “Ta Helg” i dag? Jo da, man kan det selv om det bare er torsdag, dagene blir til det du vil, når du vil og eg kunne tenkte meg helg-NÅ! Kanskje det kan hjelpe litt på det der hormonelle og svingende humøret mitt? Tja, eg får se om eg klarer å lokke han Ali med på HelgeHandelen i dag da, det spørs jo hehe Har ikkje skrevet noe handleliste ennå og den pleier jo å være klar til torsdagene som regel, men denne uka har vært et eneste surr så langt! Er ganske sikker på at me må ha kaffi tror eg, og den kjøper me på Kiwi.

Vettu? Det må eg fortelle, ja ang kaffien me drikker. Frem til for noen år siden drakk me Mills Kaffi som me kjøpte på Rema, ja det var liksom ingen over og ingen ved siden av. Plutselig ble den kjøpt opp av Rema selv og ble ganske mye dyrere, ja så pass at eg syns det ble for dyrt for vårt forbruk (+eg bare ble irriteret at det ble så dyr bare fordi Rema kjøpte den haha) Da fant me ut at me skulle prøve det som var av kaffi, rett å slett drikke oss frem til en favoritt! HYSTERISK!! Me kunne uten å teste bare stryke Kjeldsberg, Friele, Krone, Evergood og Ali klask ut av lista for de orker me ikkje drikke! Bare for å nevne en spesifikk siden me av åpenlyse grunner drakk den i starten da Ali kom til Norge; Nemlig Ali Kaffi! FYSJ av meg, står den for lenge på kanna så blir den seig!
*Liker absolutt ikkje*

Der etter var det bare å ta runden på butikkene å plukke med seg 1 pose av alle de billigste kaffiposene, ja det ble GANSKE mange skal eg si deg! Tja, det tok oss vel ei god uke med å drikke oss frem til en
mening om de fleste og vinneren ble…

 


…INTENSO KAFFE fra Kiwi ♥ Vettu ka den kostet på det tidspunktet?? Du kommer neppe til å tro det, men den kostet KUN 1,90 pr pose!!! Så ja, me kjøpte ei eske med 24 poser hver gang me trengte kaffi 🙂 Men, et DIGERT MEN her, når me hadde kjøpt den noen ganger er eg sikker på at Kiwi la merke til at me dro eske etter eske med oss hjem, for sakte men sikkert så begynte prisen å stige, ja den steg og steg…I dag koster 1 pose 13,90!!
Ikkje bare det, men da me begynte å drikke den trengte me 13 KaffiSkje“skuffer” i filteret, men det har også steget og nå trenger me 18 for å få samme smak!?! En 3.ting? Selve kaffien i posen er sååå mye lysere enn det den var da me kjøpte den i starten, ja den var mye kraftigere før. Oppsummert; Ikkje bare er den blitt dyrere, men også svakere = mer forbruk. Her kan me snakke konspirasjonsteori(?) *Ler meg ihjel*

SELVFØLGELIG så skjønner eg jo at når de skal teste et nytt produkt så setter de en lav pris, øker interessen så øker prisen. Men uansett! Det har i grunnen vært en irriterende prosess *ler enda mer* men KAFFI, ja det er i grunnen ganske viktig her i heimen og betyr alfa&omega for formiddagskosen 🙂

 

Derfor skal eg nå lage en god kopp kaffi til han Ali og begynne å “varme” han opp slik at eg kan lokke han med meg på butikken for eg VIL ha helg i dag!!

Hva sier du?? Skal me legge klar strikketøyet og bare ta helg i dag? Me som “bare” henger hjemme til tørk kan faktisk unne oss den luksusen, ja t.o.m midt i uka om det passer oss 🙂 *Hverdagsluksus*

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
SUVEREN TORSDAG!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille som prøve å hente fram humøret sitt 🙂
I det minste har eg nå vært røykfri i 104 dager!

0 kommentarer

Siste innlegg