Riktig LOMMEVENN til Årstiden og Jula

Designet av Esther Braithwaite

 

Så små og så søte ♥ Du kan strikke en, eller du kan strikke mange – Ja du kan også strikke veldig mange og gi de bort 🙂 Mulig du nå har fått med deg gruppa “Lommevenn” på Facebook? Eg syns den ideén er kjempefint, ikkje krever det all verden med innsats heller for å gjøre en situasjon muligens litt bedre, ja en liten trøst. Det skal ikkje så mye til før smilet på de små hentes frem, selv i den vanskeligste situasjon. Barn er noen enestående små vesen som ofte er de enkleste å underholde, det skal heller ikkje alltid så mye til før de stoler på deg. I en situasjon hvor et barn er i en ambulanse, eller på sykehus generelt er det ofte avgjørende at et barn blir litt avledet og får tanken over på andre ting, DER kan en liten Lommevenne betyr mer enn me kan tenke oss.

Siden det likevel er så enkelt å strikke disse små morsomme, søte og herlige vennene, kan man jo også innrette oss litt etter både årstid og ikkje minst høytider 🙂 Ble ganske giret da eg ramlet over både en gjeng
snømenn og ellers litt klassiske julevenner 🙂

 

 

MINI SNOWBUDDIES
Bildet over
Ca 10 cm
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Esther Braithwaite

 

KNITTED NATIVITY: Vol 1
Ca 10-15 cm

 

 

 

 

 

Designet av Esther Braithwaite

 

KNITTED NATIVITY: Vol 2
Ca 10-15 cm

 

Du finner også små Pepperkake Venner HER INNE <—-Gratis oppskrift

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

Vel vel, i dag ser det ut for at eg må starte litt på kjøkkenet….blir nok bare å centre alt inn i oppvaskmaskinen og la den gjør jobben. Muligens sette vaskemaskinen også i arbeid? Eg har nemlig mer enn nok som skal gjøres
og dagene får bare mer og mer fart på seg nå fremover! Jaja, eg fikk perlet ganske mye i går og eg tenker eg tar en reprise på det i dag. Skal ned til mor mi å hente bilen i ettermiddag siden eg har litt “Ting” som må ordnes denne uka og Dib har vår bil. Så lenge me har denne muligheten syns eg det er unødvendig at Dib tar bussen.

En annen ting eg må få gjort er å skrive noen lister! Det er absolutt min beste venn; LISTER! Når eg har litt lister
å forholde meg til om hva og hvordan fremover så kommer eg garantert i mål. Det er absolutt ingen som krever noen ting, bortsett fra meg selv. Det er ting eg ønsker å gjøre, men eg er så fæl med å glemme *ler* Hva eg skal bake f.eks tror eg alltid eg har kontroll på helt til eg skal skrive en list på det! Da popper det alltid opp nye ting som eg har lyst å prøve og det baller fort på seg. Eg må f.eks få i hus en del cellofanposer og papirposer, eg har gjennom året brukt opp alt fra i fjor 🙂 Vil tro Nille har de samme som i fjor? Må svinge innom å plukke med meg noen pakker. Å pakke julesnop/småkaker i cellofan er lekker og sååå trenger eg noen ruller med silkebånd….iiikkje sant, og sånn baller det på seg….De der gammeldagse postbaglappene får eg kikke etter på fredag når eg likevel skal til frisøren og handle med ting til kalenderene her hjemme…Ja ja jaaa, tror eg valser inn på vaskerommet og graver meg frem til vaskemaskinen og putter inn noen klær…Er det noe som ikkje skal prioriteres så er det
å ha et tomt vaskerom fremover. KUN krisevasking *ler meg halvt ihjel*

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
OG NYT DEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Lommevennene er fine de, men det er flere sykehus og ambulanser som sier nei takk til å få inn sånne.
      Grunnen er at det handler om smitte. I disse tider så skjønner man jo det. Men det er fine gaver til småbarn i familien 🙂 Alt som skal leveres av strikkede produkter til sykehus og ambulanser, skal vaskes og behandles på en spesiell måte.

    2. Jeg strikket en haug med nisser og nissekoner på samme måte som snømennene over, for ca 30 år siden. Noen ble hengt på julegaver og gitt bort, andre hengt på juletreet, og andre igjen plassert rundt omkring i huset. Noen ble gitt bort til barnas venner, som syntes de var så søte. Et år glemte jeg en da jeg ryddet bort julepynten, og han har siden da bodd i klokkekassen på vegguret. Selvfølgelig fikk han navnet Urnissen.

    3. Jeg skriver dagbok fra den dagen jeg hvert år starter på juleforberedelser. Gjerne om sommeren, når jeg starter på selvlagde julepresanger. Skriver i A-4-bok med stive permer, der står gavelister, julekortlister, bakelister meny-lister, gjestelister, “gjøre”-lister og små daterte kommentarer om hva jeg har gjort underveis fram til jula er over. … Ikke alltid jeg får gjort alt jeg ønsker å få gjort, men siden jeg kaller listene ØNSKELISTER, gjør det ingen ting! ……ingen får vel alltid alt som står på ønskelisten, vel? For meg er advent og jul den 5. årstiden, og når jeg skal komme i julestemning, blar jeg litt i de utskrevne Jule-bøkene mine og mimrer. Ønsker deg og dine følgere en riktig god adventstid, og i dag skal jeg tjuvstarte med å sette opp lyslenke på balkongen. 1. søndag i advent kommer det mer lys på begge balkongene, den ene balkongen som vender mot naboblokka får også et juletre med lys og da blir det også en stor adventsstjerne som skal lyse ut til alle som ferdes på elva og på elvepromenaden.

      1. Oj, eg ble faktisk rørt av det du skriver, hørtes helt herlig ut 🙂 Det burde også eg gjort, ja skrevet en juledagbok for hver år! Da kunne eg bare sjekket boka fra i fjor og konstantert at eg er i rute selv om det gjerne ikkje følels slik 🙂 Takk skal du ha 🙂 Kos deg og ha en fin lørdag 🙂

Siste innlegg