Rillerstrikk i alle Retninger

Reklame | Sømsenteret

 

Tja, tror det kommer seg og eg trooor eg begynner å bli enig med meg selv når det kommer til alle retningene eg må forholde meg til! Om ikkje annet så stemmer i allefall de forskjellige lappen sammen når det kommer til størrelsen. Det er jo gøy å måtte tenke litt også når eg strikker 🙂 For som sagt så kunne jo dette teppet vært skikkelig plankekjøring, men så overtar den der “OCD`n” min og behovet for å laget et system…Sånn er det hver gang og det er veldig få prosjekter i min samling som ikkje har en eller annen form for system.

 

 

 

 

Teppet eg har strikket så langt ser gjerne litt bulkete ut, men det ordner seg når eg til slutt skyller det og blokker det litt. Hver lapp er ganske tynn og veier lite, når eg så “drar” den i alle retninger blir det sånn – Enn så lenge 🙂 Svetter ikkje av den grunn. Uansett er jo Finull helt nydelig å strikke med og det blir så fint bare
og enda finere blir det etter en liten vask.

 

 

 

 

Ok, sååå langt har eg kommet *ler* 20 lapper, 115 igjen 🙂 Nå har eg tilført en “Ny” type lapp! Den gule øverst til høyre 🙂 Den er bare strikket helt vanlig over 27 m, i den okerfarga lappen til venstre for den gule plukket eg opp 27 m i høyre kant. Så hver gang eg kom til enden av pinnen på den gule strikket eg den siste masken på gul lapp sammen med en opplukket maske fra den oker – Så ja, da strikket eg de sammen 🙂
Minst mulig sammensying er et must!

 

 

 

 

De 20 lappene er de som er inni firkanten her. Planen er altså å strikke rett opp i firkantens bredde fordi de lappene som er til høyre for firkantet skal strikkes i motsatt retning…Jaaa…Har prøvd meg frem og tror nå at det går…Kanskje…Raden med lapper til høyre inn i firkantet skal enten strikkes vanlig frem og tilbake eller så må de ha en sentrert felling for denne raden er i midten av teppet. Rister i grunnen litt på hodet av meg selv noen ganger 🙂

Innlegget er merket fordi garnet, Finull, er sponset av Sømsenteret i Oslo. Hva eg strikker og hvordan eg strikker er mitt eget valg og eg er ikkje pålagt noe som helt 🙂 Dessuten elsker eg jo Finull og selv om
eg kunne velge fritt var det et enkelt valg 🙂

 

 

 

Designet av Kirsten Kapur

 

Hvis du også elsker riller, men kanskje vil ha et ferdig system, ja da er jo denne wrap`n suveren! Herlig til sommerbruk også, ja når du sitter der på svaberget å drømmer deg bort i solnedgangen 🙂
Jepp, en wrap er alltid perfekt å ha på lur 🙂

 

SHERIDAN SQUARE
Bildet over
Str 188 cm X 51 cm

 

 

 

 

 

Men du? Denne planten her! Snakk om vokse i alle retninger! Da eg først oppdaget disse lange armene trodde eg at eg kunne klippe de av, sette de i vann og plante de. Nei nei, funker ikkje sånn, men eg har fått vite greiene og hvordan dette “virker”. Det eg lurer på er: Hvor store må disse avleggerdottene bli og hvor lang tid tar det? Ja til de er store nok til å få si ega blomsterpotte? *Utålmodig*. Ali elsker disse crazy plantene som han kjøpte selv en dag han var på sjølstyr(??) så eg vil jo nødig gjøre noe fei her *ler*. Han ser jo nå for seg å fylle opp stua, gangen
og kjøkkenet med “baby”planeter….*Kjenner bare: nei nei og nei*

 

Vel vel, dagen har subbe avgårde, nå har eg om ikkje annet fått kokt ei gryte med ingefær og det skal “gølves” som han Vegard pleier å si. Vil tror at den hersens kvalma da er på retur ut på kwellen. Eg fant 2 stk pizzabunner i fryseren så eg tror rett og slette eg skal sope sammen alt av rester i kjøleskapet, plante det opp på, strø på ein neve med ost og bare ta kwell 🙂 Har ikkje helt kontroll på når ungene kommer hjem, eneste eg vet er at Dib er ferdig på jobb kl 20 og Amira skulle på trening etter jobb. Så ja, da får eg gjør klar pizza`ne
og de får steke etter tur når de kommer 🙂

Ellers? Tja, kanskje eg skal finne en ny retning på det der teppe eg holder på med? Ellers skal eg se på Messiah serien eg holder på med. Av hva eg har sett til nå kan eg godt anbefale den! Du finner den på Netflix 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN KWELL!

 

Straks helg!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. På engelsk kalles denne planten;Spiderplant!
      Eg pleie å venta t avleggeren har blitt passe stor,knibe den av å sett an rett i ei potta med jord.Veldigt villige plante så trives øve alt og kreve veldigt lide

        1. Tusen takk, det liker jeg godt. Men vil få det ferdig først før jeg deler oppskriften 🙂 Men tror det blir lekkert..

Siste innlegg