Så enkelt Hekler du et par Vaffler

Reklame | Rito Hobby

 

Fikk det bare plutselig for meg i går kwell: Eg ville hekle vaffel grytekluter! Har jo kun 1 på kjøkkenet og den sleit eg med den gang eg hekla den! En halv påskeferie gikk med til å skjønne hvordan! Nei da, hadde ingen oppskriften den gang fordi søs og eg tenkte jo at det var så enkelt så…Men altså, i går kwell ga eg meg i kast,
mer optimistisk enn noen gang! Gir absolutt garnet,
Infinity Hearts BIG æren for det fine resultatet. Det ble jo en skikkelig vaffellapp med tydelige ruter og ikkje er det vanskelig heller når du bare vet hvordan *ler*

Infinity Hearts Rose Big er litt tjukt (ca 80 m/50 gr) så eg måtte prøve meg frem til størrelsen på heklenåla,
man bør nemligen ikkje hekle for løst. Heklenål nr 3,5 ga meg en tydelig struktur 😀

(Infinity Hearts Rose Big er fortsatt ikkje lagt ut hos RitoNorge,
men det er nok ikkje langt vekke nå!)

 

Siden dette er en teknikk som er heklet siden tidenes morgen skal eg vise hvordan for noe oppskrift har eg ikkje:

 

 

Legg opp så mange masker som du vil at arbeidet skal være bredt, legg opp i partall. Legg opp 3 extra masker som blir den første staven. Du skal starte med 2 staver, tell deg så fremover lm du la opp for
å sjekke at du klarer å avslutte med 2 opphøyde staver.

 

 

 

For å hekle en opphøyd stav tar du et kast på nåla, stikker nål inn og rundt staven fra
forrige runde og fullfør staven. Gjenta en gang til.

 

 

 

 

Da ser du ganske tydelig at disse 2 stavene står litt på fremsiden? Hekle så 2 vanlige staver og videre 2 opphøyet osv….Avslutt også omgangen med 2 opphøyde staver. Snu med 3 lm og fortsett frem og tilbake til ønsket lengde.

 

 

 

 

Siden eg valgte meg stort sett vår/påskefarger i Infinity Hearts Rose Big garnet har eg funnet frem et grått nøste i Infinity Hearts Rose 8/4 som eg skal bruke til kant rundt (Hekler bare med dobbel tråd) -Vil tro at det går strålende.

 

 

 

Ååå Dib kom hjem med nydelig roser og 2 Burn til meg i dag! Sååå koselig ♥ Siden eg egentlig oppholder meg mest inne på Hobbyrommet skal de pryde skrivebordet mitt 😀

Ja, vet eg sa eg var skuffet over Årets Farmen, og det mener eg, men så endret det seg jo når Marna kom inn 😀 Akkurat nå ser eg reprisen fra forrige gang siden eg skravlet med Amira i telefonen hele den episoden hehe
Det ble tydelig skikkelig ståhei der inne! Tenker eg skal sitte her å hekle når dagens episoden starter
og kose meg med en Boba Te.

Hvordan ble din Morsdag da?
Har du fått koset deg?

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Tusen takk for flott oppskrift på hekla vaffelgryteklutar! No blei eg skikkeleg glad! Sist eg hekla sånne var på skulen i 1972, og dei blei knallfine. Man no hadde eg rett og slett gløymt framgangsmåten, haha!

Siste innlegg