Så enkelt og så kjekt!

 

Sjekk disse da!?! Disse ble jo overraskende flotte! Så nei, eg ble slettes ikkje lurt av fine bilder på nett *ler* Det var jo superenkelt og dette kan alle lage uten noe særlig mikk makk, de blir fine uansett 🙂

 

 

 

 

Hvis du har en skuffe hvor du samler stearinlys og dill har du muligens en boks med slike glassteiner?
Eg har tydeligvis hatt dilla en eller annen gang, for eg hadde MANGE! *ler*

Husker for noen år siden så laget me magneter med slike, limte bilde eller tekst på baksiden og limte på en magnet, det ble også veldig fint 😀 Disse er behandlet på en litt annen måte: Legg de i stekeovnen ca 20-25 min på ca 200 gr. Når du tar de ut har du de rett i en skål med iskaldt vann, eg brukte også masse isbiter.
Da hører du det spraker, steinen knuser innvendig –

 

 

 

 

De ser ut som de er krakelert, og sååå….

 

 

 

 

…maler du de på baksiden, den flate siden altså. Akryl maling som eg har funket helt fint, men det funker visst nok også med neglelakk 🙂 Bare mal de slik du vil med de fargene du liker, det blir lekkert okke som –
Eg lover! Bare se her ⇓

 

 

 

 

Lekkert, ikkje sant? 
Om du vil bruke de til annet enn “bare” magneter, kan du kjøpe ringer og smykkeoppheng som de kan festes på.
Da vil du få deg noen veldig unike smykker 🙂

Sånn *Klapser med hendene* nå har du noe du kan potle med i helga, ikkje det? hehe
I morgen er det opp og ut er planen,kanskje det blir en fin tur også

 

 

GOD NATT,
etter hvert!

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg