Same procedure as every year – Every day is a Knitting Day

Reklame | Finull fra Sømsenteret

 

Selv om det ikkje har vært verken bråk eller støy (ler) så har nå freden senket seg kan du si 🙂
Eg har inntatt roen med beina høyt og har i grunnen bare en plan og det er å strikke!

 

 

ALT dette (<—Ironi) har eg strikket på bare 2 dager *ler meg halvt ihjel* Men men, noen strikka masker er bedre enn ingen strikka masker! Planen er å strikke denne ene lappen for så å regne, telle og tegne diagram, vil ikkje bare strikket et teppe helt på måfå. Skal se om eg kan få til et eller annet, men da må eg nesten vite i forkant hvor mange lapper det trengs å strikke. Troor, eller eg er ganske sikker på at eg skal bruke Dominoteknikken,
men om alle lappene skal være samme størrelse (!?!) vet eg ikkje ganske ennå,
jadda fult mulig å strikke mange størrelser ser du 🙂

 

 

 

Har heller ikkje tatt en avgjørelse på OM eg skal ha en hovedfarge eller om alle fargene skal bety like mye? Ååå mange ganger skulle eg bare ønsket at eg BARE kunne strikke uten å planlegge eller lage system…I noen kretser kalles det visst nok OCD…Jaja så lenge eg koser meg er jo det det viktigste 🙂 Hva skal du strikke på i jula da? Eller, kanskje du skal hekle?

 

 

 

Stefano D`Milo har spist seg god og mett og ute er det skumring og vått så da er det bare en ting å gjøre: Kapitulere ♥ Han vet å kose seg han der ja 🙂

Siden Ali ikkje er helt i form var det eg som stakk ut tidlig i formiddag, første stopp var Rema for å hente kalkuna med kjøpte for et par uker siden. Pga trangt fryseskap måtte den bare ligge på frysa der nede. Etter på var det opp til mor mi for å hente gaver etc. Det endte med at eg var me på loftet hvor hun pakker gavene og hva i alle dager har hun fått på veggen!?!? Ble litt paff med en gang når eg så det….den gang da liksom…

 

 

 

“Vibeke, fotomodellen anno 1988” hehe Eg jobbet som det i noen år for Prestige Modellbyrå her i Stavanger + Team Modellbyrå i Oslo (Disse bildene er for et oppdrag i regi av Det Nye og tatt av Gerd Ordal). Var en skikkelig kjekk tid, min eneste “sorg” var at eg med mine 170 cm var for lav for å gå show…Jaja, ble mange fine bilder i steden for 🙂

 

 

 

Men ok, siden eg IKKJE hadde det travet what so ever bare slengte eg meg på sofaen til mor mi med et glass Julebrus å skravla i vei vettu. Eg hadde jo t.o.m på meg julepysj så det var jo helt perfekt, ja jo, eg fikk noen blikk og smil på Rema kan du si 🙂 Med meg hjem fikk en et par poser med gaver, sjokolade og rullepølse som mor mi hadde bestilt på Håland Slakteri og den kokte hun i går. Eg kom meg neeesten ikkje fort nok hjem!! Ååå lite slår ei goe grove med rullepølse og masse rødbeter ♥ SHIT det var digg!

Nå mens eg satt her kom jammen meg nevøen vær også kjapt innom i døra med julegaver ♥ Så koselig! Han kommer en dag senere i jule til oss, alltid koselig når han er i byen 🙂 Ellers har eg bare surrert litt her hjemme, ja som f.eks å klippet ned alle tråden etter kalenderen til ungene. Me har jo en stor stokk i taket på gangen hvor eg henger de opp. Nå klippet eg den “ren” og fikk hengt opp gavene som er for 24. og det til oss alle 4. Da er det pysj til alle sammen  eg like godt han opp Julesokkene der, siden alle veggene er nymalte (jajo det er en stund siden da…men) og det ikkje er bestem hvor krokene på veggene skal være er det en midlertidig løsning. Å ja da, eg fylte sokkene også like godt, godt med hva som er gjort. Fant også en fin julepose som eg pakken inn mandelgave i 🙂 Så ja, da gjenstår det bare å lage julemiddagene og DET er ikkje min jobb 🙂

Har lovet Dib at me skal sprette Fenalåret i kwell så da er det frem med rømme og flatbrød 🙂
Men nå? Kaffi, noe koselig på tv og strikketøy 🙂

 

 

 

KOS DEG MASSE
DU OGSÅ

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂

7 kommentarer
    1. Så fint dere har pyntet til jul!

      Blir lite strikking her, har pådratt meg tennisalbue i høyre arm på toppen av skulderproblemer i begge armene så det blir mest skuling bort på strikketøyet 🙄

      Premien kom forresten i postkassen i dag – virker som et mykt og godt garn. Gleder meg til å prøve etterhvert, tusen takk!

      Ha en fin julehøytid 💕

      1. Takk skal du ha 🙂 Så godt det kom frem! Kjip med vonde armer så ta godt vare på de slik at de blir fort gode igjen. Kos deg uansett og ha en Koselig Jul 🙂

    2. Her er det ferdigstilling av en genser iløpet av kvelden,og imorgen blir det strikking på to sjal som ligger her å venter.Strikker litt på det ene og litt på det andre.Haha.
      Ha en fin kveld.

    3. Her det det også ferdig pyntet men ikke så mye som jeg brukte noen år før, men jeg måtte bare finne den gyldne middelvei. Så nå har jeg satt meg og strikker med et lite glass likør og kaffe og pus på fanget. Såg din pus hadde lagt seg godt til rette i stolen det er slik her også. Så snart jeg letter på meg er det noen som stjeler stolen min.
      Men jeg har igjen å steike krumkaker men det tar jeg i morgen formiddag.
      Så må du ha ej god jul og kos deg masse.

    4. Så flotte bilder av deg, flotte modell 😊. Nå er faktisk eg og ferdig med julestyret😃. Så eg tror og eg tar fram strikketøyet. Har begynt på genser til datteren, men ble ikke ferdig til jul 😂. Ha en riktig God Jul til deg og dine 🎄🎅🏻❤️

    5. Jeg hadde faktisk et par dager mot slutten av «julestria» her at jeg IKKE strikka! 😮 Det skjer ytterst sjelden!
      Men i kveld la jeg opp julestrikketøyet og strikka noen få omganger. Skal strikke Emblajakke (strikkezilla design) i nydelig Wollmeise DK i fargene Maus Jung, Jeton og Natur. Tror det blir veldig fint til en liten kar 😊

      God jul til deg og dine! 🌟
      Og takk for flott blogg, synes du har en fin miks av strikking og hverdagsliv. Har fulgt deg i mange år, men har ikke vært så flink til å kommenterte.

      1. Åååå en Emblajakke i Wollmeise! Mmm det blir nok helt fantastisk <3
        Nå er det natt, men i morgen er det MIN dag, dvs kjøkkenet er stengt for meg og Ali overtar! Så da blir det kun dusj, strikking og venting på middag 🙂 Kos deg masse du også og nyt jula 🙂

Siste innlegg