Se! Der kommer (balkong)kongen….flyvene…!

 

Oj! Ups…feil fly….skal me se her….

 

 

 

 

…DEEEER kommer han, med Norwegian selvfølgelig! Kongen av Drammen, Prinsen på Fjell, Bunny, Roger – Kjært barn har veeeldig mange navn og Bunny er en real fin fyr som eg oppriktig er blitt veldig glad i 😀

Det er en selvfølge at me må møtes når han finner på å rote seg bort over her og jammen ble det ikkje både blå himmel og sol utover jæren. Hentet han på Sola i halv ett tiden og me kjørte rett ut til Hellestø, hvor ellers tar man med noen som savner havet? Ikkje sant! Hellestø er en ener på området og det er heftig majestetisk, i dag var det en veldig travel sjø og bølgene slo inn tett som haggel. Normalen er vel mer at det kommer store dønninger.

 

 

 

 

Me gikk den “vanlige” turen min som er på ca 7 km,
bare det atte i dag var det tur med litt attåt…

 

 

 

 

Me hadde piknick i Sele Havn og fint skal det være. Me hadde både påskeduk og noe flamingolignende tallerker som eg plukket med meg fra Nille i morges. Å ja, eg var i grunnen tidlig på hjul og var ned i havna før 11 for  få “blod”ferske reker og nykokt krabbe ♥

Trooor ikkje Bunny hadde forventet dette, men altså...når man kommer langveisfra og ønsker en tur på ei jærstrand, ja da byr man på lokale delikatesser, og ja – Det smakte fortreffelig!

Været var så bra det kunne være i ei uke hvor det stort sett har
regnet og høljet, så me kunne ikkje hatt det bedre 🙂

 

 

 

 

På vei tilbake gikk me rett på en del av disse ⇑ Stor bloddråpesvermer . Utrolig flotte så da måtte me ha en photoshoot, me er jo bloggere begge 2 så noe annet hadde vært rart! Turen inn til Stavanger gikk gjennom Tananger, det ble en rundt og selvfølgelig måtte eg ta turisten med til…

 

 

 

 

…Sverd i fjell, en selvfølge! Så blant en haug med japanere, tyskere og amerikanere som i grunnen aldri ble ferdig med å fotografere hverandre fikk han nå sneket seg frem til monumentet 🙂 Var rimelig bra med folk her, og akkurat sånn er det hele sommeren – Til tider lettere kaotisk!

På parkering er Iskrem Paradis Bussen som alltid på plass, kan ikkje si det nok, men der får du så absolutt verden beste is! I dag ble det Sjokolade Brownie ♥

 

 

 

 

Meget fornøyd med selve turen, flott som vanlig, men eg legger merke til en detalje…Nå blir det muligens litt pirk, men altså….Vanligvis når eg går denne turen “brenner” eg ca 500 kcal…i dag ble det ca 1100 kcal. Eg gikk med sekk så det må jo være årsaken vil eg tro. Da skjønner eg hvorfor eg brant så mye den første tiden eg gikk tur….Sekken veide ikkje like mye som det eg har tatt av, men den var jo litt tung likevel...Mat, kaffi, vannflasker, brusbokser og mat (Bare rekene og krabben veide jo 2 kilo hehe) Dvs i jan/feb var eg en del tyngre enn det eg og sekken var i dag…og eg syns sekken i dag var tung…!! Liker egentlig ikkje å gå med sekk, men greit å teste det litt for på onsdag blir det større sekk og lengre tur…Gi meg styrke!

Anyway! Eg er klar for taco og fredags kwell på Hobbyrommet. Mulig Bunny og eg finner på noe i morgen også, eg er tilgjengelig i allefall 🙂 Har jo et par steder eg syns han bør få med seg 🙂 Krysser fingrene for bra vær!

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Så utrolig koselig 😀Ser supert ut. Fin tur, deilig mat, skravling, sightseeing osv. Håper dere får fint vær i morgen også, når to venner kanskje skal på tur 🙂

      1. Ja det var veldig koselig, det at eg nesten glemte å ta et bilde sier mye, men eg måtte ha et “bevis” hehe Skravla gikk i ett vettu 🙂 Akkurat som det skal være 😀

    2. Ja det var kosetur det.. Og full oppvartning med havets delikatesser. Flott tur og heldige med været. Kos dere i morgen og lag gode minner.
      Klem fra Liv

Siste innlegg