SE & NYT – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Julia-Maria Hegenbart

ALVORLIG TALT! Ååå disse fargene var bare utrolig lekre – SAMMEN! Sjalet ser jo helt nydelig ut å strikke, akkurat passe vanskelighetsgrad vil eg tro, men vettu? Eg har strikket insanly mange sjal, mange av sjalene eg har strikket trodde eg aldri at eg skulle klare! Kunne sitte å beundre et sjal som noen hadde på seg og tenket: “Ååå et slik et vil eg også ha”, men så har eg slått tanken fra meg fordi det sikkert er supervanskelig! Gjenkjennelig? Det er ikkje noe avslappende kosestrikk om noe er sykt vanskelig og man må klø seg i hodet på annen hver maske. Vettu hva? For å få akkurat det sjalet eg ønsket måtte eg jo bare..eheeBite i det sure eple? og begi meg i kast og det eg oppdaget var helt utrolig!! Selv det vanskeligste strikketøyet ble en ren nytelse å strikke for halle min!! Det var da ikkje vanskelig i det hele tatt! SO EASY! I allefall de sjala eg har strikket har vært på denne måten.
Når du først er inn i det så går det veldig ofte bare som en lek og du skjønner “tegninga”. I starten når eg hadde strikket ferdig et sjal var det sånn: “WOW! Har eg strikket det der!?!” Skjønner?

Så ja, selv det sjalet som ser vanskeligst ut, kan være det enkleste å strikke! Bare prøv ♥

 

 

Designet av Julia-Maria Hegenbart

Orginalt strikkes sjalet i DETTE GARNET, personlig foretrekker eg å strikket sjal i enten Ull eller Alpakka.
Har opplevd at bomullsgarn kan bli tørt (sprøtt?) etter flere vask og at trådene på en måte knekker.
Har strikket/heklet en del duker og opplevd dette, skikkelig frustrerende! Dessuten ser eg ikkje for
meg at eg kan blokke et sjal strikket i bomull skikkelig??

 

MAEVA
Bildene over
Str 179 cm X 72 cm
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

Selv om eg visste at det var torsdag i går gikk eg rundt og følte det var fredag og når det er fredag må eg alltid rydde og ordne litt. Å starte helga med Go`følelsen på at ting er på stell er herlig. Men! Her er det mye som MÅ gjøres før den ekte Go`følelsen kommer til overflaten haha Joda, eg shainer det beste eg kan og overser resten.
I går ryddet eg ungene sine rom! haha Jepp, eg shaina altså rommet til Amira! Det er flere år siden sist eg gjorde det fordi hun selv har overtatt ansvaret fult og helt på det rommet, noe som er helt på sin plass siden hun ER voksen. Det er noe med det der å re opp en seng og sette opp vinduet, det gir en følelse av at “Nå er det ryddig” og ja, eg LIKER å ha det ryddig og at ting er på plass og ikkje minst på stell. Etter at hun og Ali nylig pusset opp rommet hennes er det en nytelse å rydde litt der inne når hun må springe om morningen for å komme seg på jobb, ja for eg surrer jo bare her likevel 🙂 Det stiller seg litt anderledes når det gjelder Dib sitt rom, eg maser litt på han fortsatt at “NÅ MÅ DU RYDDE!” haha Joda, eg VET han kan, men det blir ofte litt halvhjerta så noe ganger tar eg grep og shainer skikkelig, like mye for min egen sjelero 🙂 Det er noe med det å kunne sitte å kose seg og VITE at det er ryddig i rom man ikkje ser. Når MINE områder i leiligheten, ja som stue, kjøkken og bad ikkje lar seg rydde 100% så rydder eg hos ungene i håp om å oppnå denne samme god følelsen.
Heldigvis har eg unger som viser at de setter pris på det ♥

Så dette vil da si at i dag, når det ER fredag trenger eg ikkje rydde noen ting! Store barn, små gleder, ja noe i den duren! Etter på nå, må bare ha en kopp kaffi til, så skal eg faktisk bare gå rett i dusjen! Trenger en hårvask og det er jo en innsats i seg selv og etter på skal dagen nytes, ja akkurat slik en fredag skal! Senere blir det lasagne med salat fra terrassen on the side. Tror og håper at denne fredagen blir ganske så fin eg,
mulig eg MÅ legge litt godvilje til, men eg er optimist enn så lenge.

Når det gjelder gensere er eg nå ferdig med det feltet (midt på magen) hvor eg skal brodere litt blomster så eg er spent på hva eg nå skal fortsette med? Jadda jadda sånn er det med den sveisen serru!

 

 

 

LAG DEG EN FIN FREDAG!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille i Fredags Modus 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg