Selvfølgelig….Trengte jo et nytt sjal nå…NOT!

Designet av Casapinka

 

Alltid, eller i allefall NESTEN alltid når eg først er pliktoppfyllende – ja som i går: Satt godt og tilbakelent å strikket på Aamu. Ja, du vet nok hva Aamu er nå uten at eg trenger å gå i dybden på det? Kjapt oppsummert er det en Isabell Kraemer genser som eg startet på i oktober`19…Du skjønner “tegninga” ikkje det? Det har vært et haaav av forstyrrelse fristelser på det 1,5 året kan du si. Nå når eg endelig var i havn med Hønene trodde eg jo at nååå roer det seg ei stund…vel…det var jo helt til eg ramlet over dette sjalet før eg la meg i går! NEEEI!!! Hakk`e tid!!

 

 

 

 

Designet av Casapinka

 

Eg liker veldig godt sjal som er strikket i tynt garn, veldig gjerne i tynn alpakka. Sjal MÅ være stort, veldig stort, ja sånn at eg kan surrer det godt rundt halsen. Men eg liker også litt tjukkere sjal, sjal som eg f.eks kan “pakke meg” litt inn i når det f.eks er litt huskaldt, eller…? Til sommerbruk når du blir sittende litt for lenge på stranda om kvelden etter å ha vært i sola hele dagen 🙂

Det som er litt kjekt med dette sjalet er at det er i 2 størrelser, eller dvs; Du kan strikke det i litt halvtjukt garn, eller du kan strikke de i tynt, på den måten får du 2 størrelser 🙂 Så ja, da kan eg jo faktisk velge da vettu 🙂 Eg har gnålt om et nytt sjal lenge nå….sist da eg var på Kirkens Bymisjon vettu, ja da ga eg bort alle de nydelige Evilla og Kauni sjala mine ♥ Eg brukte de ikkje lengre, så eg trooor eg for fremtiden skal holde meg til alpakka på halsen 🙂

 

POWDER WRAP
Bildene over
2 størrelser (Tynt eller tjukt garn)

 

 

 

 

 

 

Designet av Heidi Kirrmaier

 

I dag er det Valentine Day om du ikkje har fått det med deg, og du rekker fint å strikke dette hjerte å legge det på frokosttallerkenen til din kjære! Men da må du heng i! *ler* Eg likte hjertet og tenker at dette kan jo brukes til så mangt, heng noen hjerter rundt omkring i huset ditt, la de gå i ett med veggen. Heng de på en kvist med Trollhassel, ja heng de på juletreet også. Altså, kan brukes til alt.

 

RUSTIC LITTLE HEART
Gratis strikkeoppskrift
Str 10 cm

 

 

 

* * * *

 

 

I går da eg sto opp var det -15 gr, i dag er det 0, men eg skal LOVE deg at i dag er det sååå myyye kaldere! Herregud det BLÅSER!! Det har det ikkje gjort på mange uker nå, eg sier bare: Gi meg de 15 minusgradene tilbake, ja gi meg gjerne 20 minus om så var bare eg slipper den hekkans vinden! Vinden gjør jo de 0 gr om til lange isspyd som borer seg inn over alt, bare sier det liksom

Dette er sååå den verste baksia ved å bor akkurat her….! Hekkan det er KALDT!!

Det er også Morsdag i dag, dvs: FRIDAG!! haha Ikkje en shit skal eg gjøre, eller…eg skal lukke døra til kjøkkenet og håpe det går over, rotet altså! *ler* Nå straks skal eg inn på badet å freshe meg litt, kjøpte meg 2 kjoler forrige uke og en av de skal på i dag. Nei det er ikkje noe pynte-pynte kjole, men fy de var deilige!! Den ene er lang, til midt på leggen, jerseykjole med hette (Helt i mi gate), den andre stopper over kneet, også i jersey bare uten hette 🙂 Deilig deilig ♥ Får besøk av Amira og Eirik, det blir veldig koselig 🙂 Eg fikk beskjed om at eg trengte ikkje bake noe, så ja, dette blir spennende!

Bare en liten beskjed til Hilde Jenssen til slutt; Den grønne kyllingpakken du vant er ikkje sendt ennå fordi eg har ventet på at Gul Kyllingvinner også skulle melde seg. Det har fortsatt ikkje skjedd så eg skal få din i posten ved første anledning ♥ Det er Anita Henriksen som vant den gule, send meg en mail ([email protected]) hvis du leser dette, trenger adressen din!

 

 

 

LAG DEG EN
DIGG SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Likte de hjertene… tenkte jul med en gang. Her er det 14 minus og blitt lovet minus 21 til natta. Godt med fotvarmer i senga da.
      Send kyllingen når det passer, null stress😊 pass på så du ikke blåser bort. Kos deg med sjal eller blir det fortsatt genser?
      Kos deg med besøk og kake 😁❄

    2. Nå fikk du meg til å savne Evillagarnet. 😊 Kauni kan ikke måle seg. Men ikke søren om jeg gir fra meg det ene sjalet jeg har i Evilla. Det bruker jeg på 17.mai når det er kaldt. Med sølje i stedet for sjalsnål blir det et stasplagg. ❤️

      Vet ikke om jeg orker å strikke meg et sjal i tynt garn, stort eller lite, er måte på hvor tålmodig jeg er. Husker enda hvor lenge jeg holdt på med Kariusskjerfet. Eller het det Baktus? 🤔

Siste innlegg