Sett farge på mørketiden! – 2 Gratis Oppskrifter

Designet av Gaby M. Sternfeld

 

Altså…Den beste måten å overleve en mørk årstid på er å bruke farger, og da mener eg å BRUKE farger!! Alle vet jo at det hjelper på humøret og ingenting kan få deg til å smile bredere enn morsomme og gøyale sokker! SERIØST? Jepp, det er helt sant! Hvis eg ser noen med stilige/morsomme og fargerike sokker som bare øynene ramler rett ned på smiler eg godt for meg selv og tenker: “YES”!! DEN personen elsker eg! Eg har mer enn én gang kommentert sokkene til folk og det innleder ofte til samtaler…OM GARN! Elsk på det liksom ♥

Hva er greia med å vandre gjennom livet med hvite ankelsokker? Seriøst!? Det er sååå mye mer gøy med sprø
og fargerike sokker + det er noe mer varme i de! Fryse i beina pga hvite ankelsokker??
Da hadde eg heller frøse i beina for å vise noe bedre enn det.

 

 

RAUPENSOCKEN
Bildet over
Str38/39
TYSK Strikkeoppskrift

 

 

Dette er i grunnen det du trenger å vite i følge designeren derfor kopierte eg det inn her å la til de norske ordene 🙂 Hvis du virkelig har lyst på sokkene og legger litt godvilje til så fixer du det glatt 🙂

none – knit – Ingen maske? Bare strikk
“●” – purl – Vrang
“/” – k2tog – Strikk 2 m sammen
“o” – yo – Kast

 

 

 

Designet av Anna Johanna

 

Disse lange her er strikket i Hedgehod Fibers Sock, ja du vet….Det er det garnet eg drømmer om å kjøpe HER INNE hvis Dib skal konkurrere i Amsterdam en gang…*Sukk* Ellers bruker du det garnet som passer til ca pinne nummer 2,25 og gir deg en strikkefasthet på 32 m. Snakk om sexy leg!? OMG så stilig!!

 

 

SURPRISE STRIPES
Str 38/39
Engelsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

Det er i grunnen sjeldent eg lar meg påvirke av det andre bloggere prøver å selge, men…..Ingen regel uten unntak haha Eller no! I går kjøpte eg 1 Funkygine brød og det at det KUN er 2 skiver + skalk igjen i dag sier vel sitt!? HEKKAN for et godt brød! Det ble til at det var det ungene og eg spiste i går! (Eg som tom har sluttet å spise brød!?!) SÅ ja, da MÅ eg jo ned på butikken i dag igjen da!? Vanligvis holder et grovbrød m/sirup gjennom helga, men Funkygine varte kun en halv dag! Hadde jo også glemt Ingefær og tannkrem så uansett må eg jo ned…

Litt usikker på om eller hvordan eg skal komme meg på butikken…skjønner ikkje HVA det er med den der foten min eg!?! Lå ei stund i senga i dag da eg våknet, helt stille lå eg å kjente etter. Kjente ingenting, men det var helt til eg løftet på foten…Følte jo ankelen lå igjen på madrassen etter at eg sto opp!! For en stund tilbake hadde eg betennelse i den tjukke senen inni hælen (Fy pokker det var vondt!), men nå føler eg det sitter i akillessen og ned rundt “åglå”. Mulig det er det samme som sist bare det har fordelt seg litt ut, kanskje? Hmm NEI, eg verken orker eller gidder dra til legen, ikkje i dag, ikkje på en fredag…på det legekontoret tar ALT så grusomt lang tid, spesielt om man ikkje har time…Hvis eg ringer i dag å bestiller time får eg muligens 5 min om 2 uker og da er sikkert foten god igjen…DERFOR gidder eg egentlig sjeldent ringe legen om det er noe som plutselig oppstår…Det burde absolutt være noe enklere å komme til når man trenger noe, meeeen når det er OVER 2000 pasienter som tilhører samme kontor med 1,5 lege blir det vel sånn….(Det er bare den ene som jobber fulltid ++)

Anyway, det er FREDAG og eg skal ikkje gjøre en shit bortsett fra å dulle med meg selv! Tenker eg må ha meg en dusj siden eg vasket alle pysjene mine i går OG eg kjøpte NYTT skyllemiddel! JA eg elsker skyllemiddel, det gjør forresten Amira også! Me har liksom en “konkurranse” om å finne/oppdage det beste skyllemiddelet! I går fant eg en ny: “Agurk og Kløver”. Vel, eg har aldri kjent at kløveren lukter så mye?? Du vet de der lilla dottene som du napper ut de der spissene fra og suuuger i den “honningen”? Nei, de lukter ikkje, men pysjen mine dufter friskt med et hint av…agurk?? Hmm anyway, det skal bli deilig og sååå har eg jo da som vanlig planer om å strikke, MASSE skal eg strikke 🙂 Neste måned er det jo Strikkefestival her i Stavanger og da vil eg ha på NY genser!

 

 

 

LAG DEG EN
STRÅLENDE FREDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Halt Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Riktig god helg!
      Nå har jeg virkelig lyst til at du blogger et innlegg om dine favorittpysjer. 😉
      Hvor finner du dem og det hadde vært herlig med noen bilder og litt posering!
      I høstmørket trenger vi alle deilige koseklær når vi kryper opp i sofaen om kvelden.

    2. Is ned ankelen og hold den i ro så mye du kan. Evt lån/kjøp et par krykker, avlastning hjelper på 😩 Slitsomt med sånne plager, god bedring!

    3. Bliver helt glad af at se de smukke, farverige strømper. God weekend.

Siste innlegg