Siden “ALLE” skriver dikt om dagen…

 

Det har tydeligvis blitt en poppis`ting å skrive dikt om dagen, og siden eg som regel kaster meg over “kule” trender slenger eg meg på! Hadde bare kjerringene folk vært like flinke til å skrive direkte til en person om problemet som de trooor de er til å skrive dikt, ja da kunne mye vært bedre….Å repost et dikt som alle vet hvem var myntet på for så å adressere det til andre…? Hæ!? *Rister litt oppgitt på hodet*. Hva poeten skriver er en ting, men å se hvem som “klapper” og roser er i grunnen om enda verre…Eg som trodde det var en hyggelig gjeng med kjerringer damer…Noen ganger blir det såååå ufattelig falskt å danse i alle “leirer”spesielt når det er tydelig hva de føler...Opp til flere har skrevet om kranser og begravelse for en
og samme person…!? SERIØST!?? Skjerp dere! SKAM dere!

 

FORTELL MEG

“Fortell meg
at jeg er noe,
at jeg kan noe,
at jeg betyr noe.
Fortell meg det.

Ikke fortell meg
det jeg gjorde.
eller det jeg kunne gjort,
eller det jeg burde eller skulle gjort.
Nei, ikke fortell meg det.

Fortell meg heller
at jeg er noe.
at jeg kan noe,
at jeg betyr noe.
Fortell meg heller det.

Jeg trenger det,
skjønner du,
jeg trenger det så sårt.
Jeg trenger en søyla av trygghet
å lene meg mot gjennom livet.
Jeg trenger det,
skjønner du,
for det er så værhardt å leve!”
Ragnhild Bakke Waale

 

 

Eg er fullstendig innforstått med at ikkje alle kan være venner, dessverre, sånn er det bare…Alle kan heller ikkje like alle, det kan vær flere ulikheter som er årsaken til det. Ta avstand i så fall, ikkje driv å pakk det inn for å skape uhyggelige stemninger…Eg VET at dramatikk skaper trafikk, klikk og hopp på lista og eg vet også at det er derfor det blir hauset opp….men på bekostning av andre? Herregud, dere er verre enn fjortisbloggerene som kranglet her inne for noen år siden! Finn på noe mer kreativ som heller kan gi dere en mer stabil plassering på lista i stedet for å drive på med sånn Yo-Yo hopping hver gang dere skriker!

 

 

 

GOD NATT!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg