Silkeskjorter, flatfyll, bunad og arabiske flagg!

 

 

 

GRATULERER MED DAGEN!

Her i vest er det sol og blå himmel, det blåser friskt fra sør/vest som snart dreier fra nord – Ikkje bare det, det er hele 24 grader. Dvs det er lite å klage over…(Siden været pleier å være det største problemet på en dag som dette)…annet enn at me garantert får klage fra sameiet i år…Siden eg er den eneste som er våken er slettes ikkje flagget kommet opp på balkongen, sånne ting kan ribbensbrudd stoppe deg fra å gjøre…Regner med at det er på plass en gang etter lunsj...Ei heller er det plantet i flaggets farger, det har eg heller aldri gjort, men i år er det ikkje plantet i det hele tatt bortsett fra 2 oransje Georginer som Ali satte i jorda i går…HURRA for 17.mai…Ingenting er altså på “G” her i år….NESTE år skal eg feire 17.mai 🙂

I år kan det virke som at flagget er det minste problemet, å hekkan eg er glad eg ikkje har bunad selv! Eg syns nemlig det ser sååå flott ut med silkeskjorte til den…! At ei skjorte kan skape så mye leven skjønner eg ikkje? Ja eg vet, en bunad er tradisjon osv Kulturarv ser eg noen nevner, men altså…Om eg hadde en bunad så er den min, dvs eg kan gjøre hva eg vil…Men siden eg ikkje har en bunad kan eg heller ikkje være sikkert på hva eg hadde gjort, men å la ei silkeskjorte bli hovednyheten i nettavisen syns eg rett og slett er latterlig!! Ei SKJORTE!?? Eg har der i mot forelsket meg VILT i en så kalt “Viking” kjole”bunad” og DEN kan eg godt tenke meg å få i hus! Det er mer meg, ikkje fordi eg føler meg som en viking, med fy søren den var flott og veldig enkelt. Mulig det da hadde kommet et annet politi på banen…? Stilles det f.eks krav til at eg må stille på vakt i Hafrsfjorden en gang i blant? *Humrer* Anyway, latterlig…skjorta har altså satt flagget i skyggen i år….Flagget…det er jo i et kapittel for seg selv! Absolutt: Norske flagg på 17.mai….Likevel så minnes eg barnetoget mine unger gikk i da de var i barnehagen. Alle ungene som ikkje var etniske norske eller var 50/50 laget 2 flagg hver: 1 norsk og 1 fra opprinnelselandet sitt, dvs begge min gikk med et norsk og et libanesisk papirflagg 🙂 Selv dette fikk reaksjoner…til tider kraftig reaksjoner..

De gangene eg har skrevet om alkohol og barn blir passet påskrevet med at alle har lov å gjøre hva de vil og at det berømte ene glasset aldri har skadet noen…Ok, men da er jo det greit, selv mener eg at foreldre ikkje bør drikke når barn er med og hvor det gjerne nettopp er barnet som skal stå i fokus. Det stilles spørsmål til hva med russen da? De drikker seg jo fra sans og samling? Der er eg faktisk enig med Trude Vasstrand;
Drikk saft! *humrer*

Vettu hva? Faktisk syns eg me skal være takknemlig at me har det så pass bra som me har det, det er nemlig ikkje gitt i den verden som me har i dag. Om du velger joggesko til bunaden fordi det er best for deg, so be it! Hva fru larsen i 7b måtte ha av meninger er revnende likegyldig, tenker eg
Om skjorta ikkje er skikkelig strøken, who cares!???

Gå ut, vift med flagget, spis is og så mange pølser du orker!

 

 

 

NYT DAGEN OG KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer

    1. Dumt at barnehagen la opp til de flaggene, barn som blir blandet inn i noe som alltid har, og alltid vil skape konflikt, blir helt feil. Libanesiske flagg 22. november tenker eg. Et fint innlegg dette, som tar opp diverse tema en kan reflektere over. Spis masse burgere, pavlova og is. Hils Amira og co. Kos dere masse 🥰🐰

Siste innlegg