SKJØNN VÅRGENSER # NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Pia Marlene Øye Amundsen

Tja, det er vel på tide å få gang på en deilig genser som ligger klar når vinterjakka blir for varm? Ahaa det er en fiiin overgang det der altså, ene dagen kan det være skikkelig Vår i lufta for så å gi oss en skikkelig “silda” snøstorm dagen etterpå! Da er det herlig med en genser som tåler både det ene og det andre været og som funker fint til boblevesten 🙂 Mmm skal bli deilig med vår 🙂

Dette er ei norsk strikkeoppskrift og du får muligheten til å svinge de litt tjukke pinnene så denne er kjapp å strikke 🙂

 

GARNTOPIA SWEATER
Bildet over
Str XS til XL

Måtte jo inn å surre litt hos “GuttenogStrikkemor” og der fant eg jammen meg noe eg bare må ønske meg til bursdagen!! Jepp! DENNE blir helt perfekt 🙂

 

* * * *

Da var jaggu nesten mandagen over gitt! Foruten å ha slått på den store tromma i dag og laget middag med mer enn EN gryta har eg også kjørt Dib på trening nå i kwell og heldigvis henter Amira han kl 21 🙂 Til middag steikte eg hele 3 pk med Kylling “kjøtt”pølser, hadde de i ei stor gryte som eg hadde laget brun saus i, kokte poteter, brokkoli og blomkål, servert med tyttebær, rødbeter, sylteagurk og sølv løk – Jepp, det var mandagsmiddagen sin det 🙂 Satser på at det er mer enn nok mat til middag til i morgen også 🙂

På strikkefronten har eg så vidt kommet i gang med mønsteret, men lurer litt på om kanskje mønsterfarger er i et litt for tynt garn!?! Hmm må prøve noen omganger til og se hvordan det “legger” seg 🙂 Ingenting å si på fargevalget! Ja nå kan du lura! Ble det Rosa, Hvitt eller Svart tro?? ER neimen ikkje sikker eg!

Får ta å strikke noen runder til i løpet av kwellen og se det hele an 🙂

 

KOS DEG OG HA EN
SUVEREN MANDAGS KWELL

 

 

Go`klem fra ei blodfattig(?) Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg