SLIPOVER – 2 Enkel og Gratis Strikkeoppskrifter

Designet av Essy Winnerholt

 

Man trenger ikkje gjøre en stor innsats for å få med seg at Slipover, eller vest om du vil, virkelig er i vinden for tiden. Har i grunnen vært det en stund nå, og det er jo egentlig et lettvindt plagg. Passer i de fleste settinger, ja de funket fint over en pysj også når det er litt kullsikt på kwellstid 🙂 Dessuten er de som regel veldig enkle å strikke, ja de fleste som kan strikke fixer fint et par av disse. Den over her er forøvrig strikket i tynn alpakka noe eg kunne tenkt meg. Eg strikket meg en ARLEEN for noen år siden, har den selvfølgelig ennå – Den er forresten også gratis 🙂

 

SLIPOVER MED BRUTEN RESÅR
Bildet over
Str fra 90 cm til 150 cm i overvidde
Gratis svensk strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Essy Winnerholt

 

Her kan man avansere litt om man er litt nybegynner, får prøvd seg på litt flettestrikke 🙂 I motsetning til den første så har denne høy hals 🙂 Tja, man kan jo ha en til hvert sitt bruk, altså: Strikk deg like godt begge 2!

 

SLIPOVER MED FLÄTOR
Str fra 90 cm til 150 cm i overvidde
Gratis svensk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Denne lørdagen må eg bruke til opplading! Så sant det ikkje plasker ned i morgen skal flokken min og eg stille i hagen til mor mi og røske litt opp i ugress og planter 🙂 Det tror eg skal bli ganske gøy! Som nevnt så er jo ingen av oss 5 som stiller noe hagevante personer, men hvor vanskelig kan det egentlig være? Faren er jo at det er en del blomster o.l som går i ugressavfallet *ler* Jaggu godt mor mi har gartneri rett bort i street`n. Me får ta det som en koselig utendørs sammenkomst på tvers av generasjonene – Lenge siden det har vært så folksomt hjemme hos mor mi. Hun er jo nå fullvaksinert, men ingen av oss andre har startet, men me 5 som stiller er jo også me 5 som til daglig “henger” litt 🙂 Nei, vettu? Eg tror dette kan bli ganske gøy! I løpet av dagen skal eg opp i Sameiet sin redskapsbod å se hva eg kan låne av hageredskaper hihi Ingen her i blokkene har jo hage så det skulle nok gå greit – Me bor jo trossalt her 🙂 Eg kan jo ta med meg den nye Rosesaksa mi *Stolt* – Me eier ingen rosebusker, men eg likte saksa + eg har fått trimmet buskbom`n vår (Om mulig litt skamklippet haha)

Aaaanyway! I kwell er det GP, det er noe eg ikkje har vært så veldig opptatt av siden eg var liten, men i år?
O`la la , gjett om eg skal se OG Heie – På TIX så klart! Dette blir kjekt! Håper han vinner! *Bank i bordet*

 

 

KOS DEG
OG NYT LØRDAGEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Vurderer faktisk å se på jeg også, pga Tix. Det er vel en liten mannsalder siden sist jeg så på. Og da var det mye møl 😏

Siste innlegg