Smaksrik og enkel middag

 

Hvis du er kvessen på noe godt så er dette helt innafor: PastaPesto ♥ Det kan gjøres veldig enkelt, ja i løpet av 12 min, men vil du ha en EXTRA snadder PASTAPESTO bruker du bitte litt mer tid 🙂 Når eg serverer dette på en lørdagskveld f.eks da gjør eg som regel enda mer ut av det og gjør som DETTE 🙂 

 

 

 

 

Kok 1 kg pasta (Eg pleier lage MYE med tanke på å fylle et par matbokser dagen etter. Greit å hive
i microen på kantina). Vanligvis bruker eg skruer fordi eg syns det er unødvendig å betale dobbel pris BARE for å få en “penne” fasong. Uansett er det penger spart siden eg skal fylle opp matboksene 🙂

 

 

 

 

Til 1 kg pasta trengs det litt over 1 glass, litt smak og behag,
men bedre med litt for mye enn litt for lite.

 

 

 

 

2 poser á 40 gr pinjekjerner (Rema). Hakk disse litt sånn halvgrovt. I tillegg skærer du 4-5 fedd hvitløk i små små biter. En klatt med smør i steikepanna og frez alt sammen. Når pastaen er ferdig kokt siler du av vannet,
la pastaen bli i gryta. La pastaen surre rundt og rundt i gryta til den har tørket litt. Tøm på Pesto,
pinjekjerne og hvitløk og bland det godt!

Fyll opp ei god skål, finn deg en gaffel, se deg ned og DIGG INN! Himmelsk Snadder!!

Som du kan se på linken helt i starten serverer eg dette sammen med kyllingfilé og salat når eg vil ha en “skikkelig” middag, men noen dager er det påkrevd med en superenkelt middag som smaker godt 🙂 

 

 

 

* * * *

 

 

I dag der i mot blir det Taco! Eg er delaktig i matlagingen, men eg har i tillegg søren meg skurt badet OG kjøkkenet + vasket en haug med klær! Siden me ikkje har tørketrommel ennå har eg for 1. gang nå etter sommeren skrudd på ovnen i stua slik at klærene tørke litt raskere!! Surrer inne på Hobbyrommet nå frem til Dib kommer fra jobb,
da blir det etegilde 🙂 

 

 

KOS DEG
OG HA EN FINE KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg