SMÅSTRIKK? -Herlige Norske Baby Strikkeoppskrifter

Designet av Rille Rundt

 

Jo varmere det blir jo mer trekker me ut med strikkekurven, men det er slettes ikkje alt som egner seg å strikke på i solsteiken! Å sitte med et svært ullteppe, eller gjerne også ei kofte kan fort bli varmt selv om eg har gjort nettopp dette sjøl haha Er strikketøyet kjekt nok så er det utrolig hva man utsetter seg selv for hehe Uansett, det som er herlig er jo å kunne ta med seg små prosjekter ut i sola og kose seg, ja, så kan hovedprosjektet som kanskje er stort og varm ligge inne i sofakroken å vente på kwellen.

 

Eg har i alle år sagt at eg elsker å hekle ute og da går det jo i sånn type fullfart lapper og andre små (unødvendige?) ting som etter x antall år gjerne går over i kategorien ROT haha Uansett så var det gøy når det ble heklet. Er det småfolk i anmarsj i den nære kretsen så er jo babyklær ypperlig til å dra med seg ut, det er jo såååå koselig å strikke til de små – Skulle bare hatt en jevn strøm at babyer tilgjengelig til en hver tid 🙂

 

MIKKEL BITERING
Bildet over

Har aldri verken heklet eller strikket en bitering, men filler`n heller!!! Denne her var jo skikkelig herlig og søt!! Her har du f.eks muligheten til å strikke et lite lager hvis det ventes smått f.eks til Jul? Ja, selv en baby kan jo få pakkekalender! Kan strikke mye kjekt å pakke inn til den, starter du nå så kan du virkelig imponere f.eks en svigerdatter ♥ Til en bitering vil eg anbefale et GODT bomullsgarn – Merino kan også brukes. Uansett hvilket garn ville eg nok ha strikket en bitering ganske fast og godt.

 

 

 

Designet av Rille Rundt

 

Har ved flere anledninger uttrykket min begeistring for Romper! Så skjønt å kle de små i det, ja bare rett over ei strømpebukse. Supert til å ha på seg når de herjer rundt inn, ja t.o.m til å ha på seg inne i barnehagen er perfekt 🙂 Ingenting som strammer eller hemmer i lek. Perfekt!

 

 

TULIPROMPER
Fra str 0 mnd til 4 år

 

 

 

 

 

Designet av Rille Rundt

 

Disse er jo bare om enda mer bedårende!! Strikk i alle størrelser til barnet så har de til å bruke lenge!

 

 

BLOMSTERBLEIE
Fra str 0/3 mnd til 14/18 mnd

 

 

 

Designet av Rille Rundt

Unødvendig å si så mye, det er jo riller! Midt i blinken + du får gleden av å leke deg med masse knapper 🙂
Sånt kan man like! Sy knappene SKIKKELIG godt fast!! Det er utrolig hva de minste klarer
å gnage fra hverandre hvis de først finner ut at de vil.

 

 

RILLERETTROMPER
Fra str 0 til 24 mnd

 

 

 

 

* * * *

 

Oj, vettu ka eg har glemt å fortelle? Det er faktisk ganske morsomt og eg trodde i grunnen ikkje at det gikk an!
Hvis du følger meg på Snapchat fikk du gjerne med deg at en la ut bilder av an barbermaskin?
Anyway, noen trodde at håret mitt skulle ryke! Vel er eg gal haha Men ikkje så gal haha

Stefano`D Milo (Katten vår) har sååå mye vinterpels og noe av den har skikkelig floket seg til og etter hva eg har lest så kan dette gjøre vondt og i verste fall bli sår. Har etter beste evne prøve å klippe, men tør jo ikkje klippet helt inn til huden i frykt for å klippe han!! Har lenge tenkt at barbermaskinen må jo være tingen, men har slått det fra meg med at han garantert er livredd!! Ja han iler avgårde både av støvsugeren og moppen så eg tvilte på den barber greia. Uansett, på fredag var det vel så tenkte eg at dette må eg teste. Først skrudde eg den bare på i andre enden av stua for å se reaksjonen, jooo da han stakk ut på terrassen. Skrudde den av og ropte han inn, da fikk eg klø han med barbermaskinen som var avskrudd, dette gjorde eg en stund før eg skrudde den på samtidig som eg holdt han litt bare for at han skulle få kjenne at det ikkje gjorde vondt. Vettu ka han gjorde?? Han la seg rett på ryggen og ga meg magen sin, eg tror han skjønte hva eg ville gjøre!! Smart katt!!! Eg begynte med å bare gre han på en måte slik at pelsen over det hele ble ca et par cm kortere samtidig som den ble tynnet ut. Etter hver fikk eg tatt for meg en og en floke, de måtte eg jo shave heeelt til skinnet
og Milo virket VELDIG fornøyd og viket ikkje unna!

I dag la han seg på fotstøtta på stolen min, eg benyttet anledningen og fikk tatt flere floker og han bare malte! Dette hadde eg ALDRI trodd så nå skal eg ta litt hver dag til han er flokefri! Folk som ser han ute må jo tro han er syk! haha Men har virkelig veldig fornøyd selv da og det er jo det vikstigste 🙂 Det er jo helt fantastisk!! Hadde eg ikkje fått til dette så måtte me nok gått til Veterinæren å stelt pelsen. Godt det begynner å bli varmere for han har en nesten bar flekk på siden, men det beste? Ja det var å få shavet ned lengden på pelsen bak på bakbeina og rundt rompa!! Kan jo umulig være behagelig med sååå lang pels der!?!

Eg mener, han skal jo liksom slikke seg rein der! *Vrøøøser meg*

Vel vel, straks kwell og eg skal frem med strikketøyet. Eg hentet mor mi tidligere i dag så hun ligger her å hviler på sofaen. Skal straks lage til middag til henne. Hun opererte ryggen forrige fredag, men er på god bedring. Hun har ikkje vært innlagt så det har gått veldig greit, håper bare rygger hennes blir helt bra.

Vettu ka?

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FINE KWELL

 

 

Husk: HUSKESTUE kl 20 🙂

 

 

 

Go`klem fra ei Oppesen Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Idag har jeg sittet ute i den lune solkroken min og strikket og hørt på lydbok. Tre ting på en gang. Så deilig med vår i Bergen.
      Det var noen flotte oppskrifter, men må bli ferdig med fanakoften til mitt lille barnebarn Ask, som fyller 1 år om ikke så lenge.
      Ha en fin aften😄

Siste innlegg