Snart kan me strikke UTE i det fri!

Designet av Susanne Müller

 

Hva er vel bedre enn å pakke snippeska full av garn og strikketøy, fylle deilig kaffi på termos, kanskje noen småkaker/kjeks? Ta piknickteppet under armen og bare komme seg ut! Me har jo den luksusen at me har havet
og flotte berg rett her ned (peker retning vest). Der nede har eg mang en gang sittet å koset meg, ja både med hekle- og strikketøy 🙂 Bryr meg veldig lite om at det er mange minus ut akkurat nå for eg vet at været, ja det kan snu på en femøring, og før me vet ordet av det er våren her og me kan legge i vei 🙂

Kanskje du også trenger en oppgradering av piknickveskene/bag`ene? Ååå denne her er jo superflott spør du meg, så eg snappet den til meg fortere enn fort! Designeren har ført opp Paris fra Drops som et egnet garn, vet ikkje om eg er heeelt enig? Den lille erfaringen eg har med Paris er at det eg strikket ble “sprøtt og tørt” etter noen vask? MEN, hvis eg har skjønt det riktig så har hun heklet Paris sammen med DETTE og da blir det nok litt andre boller vil eg tro. Det er et “garn” laget av trefibre 🙂 Noen som også er godt å bruke til denne type vesker er sånn Ribbon Garn – Mitt favoritt garn i denne katergorien er RIBBON Stoffgarn og HOOOKED Ribbon 🙂
Kanskje me burde laget oss ei strikkeveske i GULL i år?

 

 

 

Designet av Susanne Müller

 

Hvor mange strikkevesker trenger du??

 

 

SIENA BAG
Bildene over
En størrelse
Engelsk hekleoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Susanne Müller

 

Et noe enklere nett, flott å bruke til handlenett f.eks,
eller til å henge opp grønnsaker/frukt med 🙂

 

EINKAUFSNETZ GEHÄKELT
Str 31 cm X 33 cm
Tyske oppskrift

 

 

 

 

Designet av Susanne Müller

 

Samme type nett, bare i strikket versjon 🙂 Dette + det forrige nettet er kun med tysk oppskrift, beklager det for de som ikkje skjønner tysk. Eg syns de var så skjønne at eg bare måtte legge de ved, er jo mange som fint klarer
å strikke/hekle etter tyske oppskrifter 🙂 Eg har selv designet et strikke nett for Gjestal, det er en norsk og gratis oppskrift og du kan evn plukke dne med deg HER!

 

EINKAUFSNETZ GESTRICKT
Str 33 cm X 34 cm
Tysk Oppskrift

 

 

 

 

Designet av Susanne Müller

 

Absolutt et nett som kan brukes til det meste 🙂
Oppbevaring av masse garnnøster? Helt klart!

 

EDDA EINKAUFSNETZ GESTRICKT
One size
Engelsk strikkeoppskrift

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Ååå eg har ikkje fått ferdig hønene i dag heller….!! Eller, den ene er så og si ferdig, de 2 andre er delvis monterte, men eg må strikke ferdig noe før de andre kan monteres fast. Et eksempel er det du ser på bildet her, har sittet å klippet en del av disse i dag! Bare det å montere denne, som hver har 2 nagler – Jepp, sånt dill som det TAR TID! *ler av meg selv* Garantert at eg kunne løst det på en mindre komplisert måte,
meeeen det hadde jo ikkje blitt like fint. Du vet? Detaljer!

Gleder meg som en unge til å vise deg! Eg måtte sende en mail med litt sneek peek bilder til “sjefen”
i Danmark i dag haha Bare for å vise at eg ikkje ligger på latsia, det tar bare tiiid!

 

 

 

 

 

Det har vært en effektiv dag: Eg har vasket en del klær, eg har vasket stua og svingt moppen, strøket hele kjøkkenet + eg laget middag; Blomkålsuppe! Jada, eg bruke Toro, men det er ikkje bare å tømme et par poser
i gryta og ferdig med saken, nei nei. Eg koker jo først alle de grønne bladene (litt kraft) så deler eg flere blomkål
i buketter, koker de litt (mer kraft). Sååå lager eg posene med denne kraften, avslutter med å ha opp i alle blomkålbukettene – Mmm deilig ♥ Serverte med hjemmebakt Foccacia 🙂

Skal bare ta en runde å tenne litt lys og sååå er eg klar for kwellen! Har samlet samme noe av materialene eg trenger for å lage disse detaljene til hønene – noe må eg få gjort her i go`stolen.
Eg elsker jo å dille med småplukk!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTT KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Åja.. har mange prosjekt vesker, et par maskin sydd men ingen hekla. Det ser mistenkelig ut som stroppen til en skistav… spent på kyllingen.
      Nå er det straks jobb og sitter å prøver å våkne og “motivere” meg litt. Trives godt, men etter noen dager fri.. så vil man vel bare ha mer.
      Ha en god søndag.

Siste innlegg