Snerten og Kjapp kjole – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Ane Fiskum Sunde

 

Denne kjolen kunne eg jo selvfølgelig tenkt meg, en i hver farger faktisk! 1 tråd Arwetta (e.l garn) og 1 tråd KidSilk = Skikkelig deilig ♥ Nå er eg tilbake til det eg har sagt før, ermløse ullplagg er i grunnen veldig praktiske, spesielt når det er så kaldt at du må ha på tjukk jakke! Eg føler ofte eg kveles om eg har på strikkejakke/genser under vinterjakka – Det blir fort alt for varmt og ofte føler man at det klumper seg under armene, spesielt om jakka/kåpa har litt smale ermer (Det er jo ikkje så uvanlig). Der er jo f.eks en god og varm vest helt genialt og denne kjolen sklir rett inn i den samme geniale kategorien! Love IT! ♥

 

 

 

Designet av Ane Fiskum Sunde

 

Et annet STORT + er jo V-Halsen ♥ Å ja, denne ser skikkelig digg ut spør du moi og eg må nok bare nappe til meg denne oppskriften før det blir utsolgt! (Haha å ja, det er de som fortsatt tror det kan bli utsolgt av elektroniske oppskrifter….nei, eg skal ikkje le…) Trooo hvilken farge eg skulle hatt? Eller hvilket garn eg skulle ha valgt? Eg liker forresten denne designeren fordi hun har listet opp flere garn, mest dyre, men også 2 rimelige 🙂 La oss nå se bare bittelitt på de regnestykkene (elsker dette!)

Velger du Alt. 1 som er Arwetta (nydelig garn da) + Isager Silk Mohair vil kjolen i største størrelse koste deg 1272 kr – Egentlig ikkje en sånn skikkelig Upris for en kjolen, men dog, ikkje billig og ikkje like enkelt for alle å smette inn i budsjettet 🙂 Legger ikkje skjul på at EG hadde valgt det rimeligste, ikkje bare fordi det er billig, men FAKTISK – Tro det eller ei, men eg liker Flora fra Drops bedre enn Arwetta!! Syns Arwetta er ganske livløst på en måte…!? Vel vel, Flora altså + KidSilk til Drops (Er det i grunnen noe merkbar forskjell på den Kidsilken?) Syns de fleste kjennes like ut eg…Jaja Velger du altså Flora og KidSilk fra Drops vil kjolen i største størrelse koste 520 kr 🙂
Det er forresten bare 2-3 nøster som skiller den minste og den største størrelsen 🙂
Poenget er at den rimeligste kjolen blir ikkje dårligere enn den dyreste.

 

KOMOREBI DRESS
Bildene over
Fra 92 cm til 137 cm i overvidde
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Da var man jammen midt i uka allerede! Det er +4 og snøen på terrassen er borte! Ballongene eg satte ut i helga, ja du vet, de som skulle bli islykter…..Helt slappe, er nok bare på tide å gi opp det prosjektet *ler*
Neste vinter kanskje? Når enn det måtte bli…

Anyway, ut på hjul i dag gitt! Mor mi skal til legen og siden det er inne i Stavanger tar eg med meg alt garnet eg tenkte å gi til Krisesenteret 🙂 Hvordan resten av dagen blir vites ikkje, noen ganger pleier mor mi bli med hjem her når me har vært ute på hjul – Får sjå 🙂

Kjenner ganske tydelig nå forresten at eg angrer bitter på at eg spiste ei skål av den chiligryta i går….
Tror bare eg må avslutte nå *ler*

 

 

LAG EG EN FIN DAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Høres ut som en fin dag. Trenger et avbrekk sånn dann og vann. Kos dere med “kaffien” så varmer jeg plassen min, for om en liten/ drøy time er det skisport.. elsker den type underholdning😄
      Håper dagen blir god og kvellen med.🧶🧶❄

Siste innlegg