Snø er gøy! -Ut På Tur

 

Ååå det var jo nesten som eg ikkje ville hjem i dag, selv om eg var ihjelsulten (Spiste ikke suppe i dag pga fløte…) Da me skulle gå var det en skoleklasse som lekte i “hagen” på Byhaugen. Den ene gutten der hadde ei sånn klype for å lage perfekte snøballer med! Ahaa se så fine de ble da! Eg kunne jo tenkte
meg en sånn klype, det kunne blitt morsomt *ler*

 

 

 

 

Det var ganske så tungt/dunkelt (<—som me sier) da me ankom litt før halv 11, men jaggu meg var me bort i mot 20 stk som hadde kledd oss godt – Sprek gjeng ser du! Masse deilig snø!

 

 

 

 

På vei ned på Stokkavannet, her var det verken brøytet (haha) eller tråkket ned så det var bare å vasse i ganske så mye nysnø, TAKK OG PRIS for god varme fjellsko, og ikke minst stødige! Dette er de største skoene mine og eg måtte ha på de pga den der vorta da vettu, men det var jaggu ikke dumt!

 

 

 

 

Å ja, det var absolutt toppers med ny dunjakke m/hette! Ikke ble eg våt, ei heller kaldt i nakken + den går høyt opp i halsen 🙂 Lett dunjakke som enkelt kan pakkes i sekken 🙂

 

 

 

 

Plutselig bare sprekker himmel og det hele blir ganske så eventyrlig!

 

 

 

 

Veldig skiftende vær kan du si 🙂

 

 

 

 

Der vettu, der ser du være som er på vei og ja, på vei hjem haglet det noe hinsides og etter det har det egentlig bare snødd…I morgen skal det blir ca 1 grad, mer snø før det det snur med regn i helga
og opp mot 7 grader, da vil eg tro det blir rimelig vått 🙂

 

 

 

 

 

Tja, det ble en ganske så god tur i dag med tanke på at me gikk for det meste i oppoverbakker og snø nesten til knærne 🙂 Vil jo mye heller ha vær som dette enn kuling og regn som er meldt i neste uke…Jaja…Nå sitter eg nå her, godt og varm. Skal straks på kjøkkenet å mekke meg litt middag tenker eg, deilig å være i gang igjen med turer og gode rutiner 🙂 Kjenner både formen og humøret kommer opp i høyden igjen!

Tenker eg skal strikke litt i kwell ja, bare nyte og kose meg!

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Ja hva kan man ikke få kjøpt nå for tiden. Kjente barnet i meg jublet, men tror jeg dropper handel. Men artige var de.
      Kjekt med riktig klær for vær og vind.
      Kos deg med strikketøy.
      Klem fra Liv

Siste innlegg