Sokker skal da være gøy, ikkje det??

Designet av Rebekka Mauser

 

Som liten var det mormor som strikket sokker til hele slekta, gode, tjukke OG varme sokker – Litt stive var de også, husker de kunne stikke ned i beksømstøvlene…Ja og så var de enten røde eller grå, man fikk velge da *humrer* Var i grunnen kun den type strikketøy eg så mormor med, alltid et par sokker på pinnene. Farmor der i mot strikket alt mulig, alle type garn og ikkje minst farger. Hun hadde alltid en haug av smånøster som eg kunne velge fra om det var noe eg ønsket. Farmor sine sokker var som regel alltid stripete…You know…Restesokker – Ikkje alltid det var i “riktig” garn til sokker, men for noen herlige sokker! Mulig det er derfor eg foretrekker fargerike
og gjerne litt rare sokker!?

 

 

 

Designet av Rebekka Mauser

 

Dvs eg trengte ikkje se 2 ganger på disse sokken, må jo ha sånne, ikkje det? Disse er strikket i “vanlig” sokkegarn, altså ca 400 m pr 100 gr og tynne pinner. Min all time favoritt! Tja, det er bare å sette i gang og få
noen inn i sokkesamlingen 🙂 Dette er `80 tallets svar på tennissokker.

 

WIMBLEDON
Bildene over
6 størrelser

T.o.m 5.mai får du automatisk 20% på denne oppskrifter

 

 

 

* * * *

 

 

 

Nå har eg surret rundt litt her hjemme, 0 motivasjon til å gjøre noe ingripende i rotet som er litt over alt….gikk inn
i boden å sorterte/ryddet miljøposer i steden for….Ja og så pottet eg om noen Margeritter på terrassen og vannet Clemtaisene ved trappa. Å ja, la 1 dl med byggryn i vann også så eg har allerede planlagt middagen min til senere, til frokost ble det havregrøt med frukt/bær – Følte for en skikkelig energiboost!

Tror bare eg plukker opp strikketøyet og tenker litt på om det er noe annet eg kan angripe, eller om eg bare skal chille resten av dagen. Å ja, vettu?? I natt shoppet eg GARN! Kjøpte dobbelt opp av hva eg trenger så da blir det litt KOS her på bloggen ved ankomst 🙂

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg