SOLEKLART – DET ER JO NORSK STRIKKEDESIGN!

Designet av Wenche Roald

Ahaa me er som eg har sagt 100`vis av ganger så utrolig heldige! Me har så mangen flotte og flinke strikkedesignere rundt oss og me får bare den ene herligheten etter den andre servert på sølvfat etter sølvfat! LUKSUS 🙂

Siden våre kjære meterologer slettes ikkje har spodd noe Vår rundt neste hjørne er det bare å fortsette i varmt ullgarn og strikke av hjertens lyst! Me kan ikkje helt leve etter kalenderen og ikkje været helt ennå, det er jo tross alt januar og det er jo som me alle kjenner; En ISkald måned selv med +grader!

 

STJERNEKLART LUE
Bildet over
Str Dame

 

 

Designet av Wenche Roald

Elsker når det følger votter med på ei lekker lue! Da blir det plutselig ikkje “bare” ei lue i gave, ja om du f.eks har startet på årets julegaver *fniser*, men du får et skamlekkert sett med både ei lue OG votter 🙂 Frem med Finull`en for nå skal det strikkes! Me har tross alt BÅDE vinterferie og påskeferien foran oss og begge er i grunnen synonymt med snø! MASSE snø!

 

STJERNEKLART VOTTER
Str Dame

 

Luen og vottene kan du kjøpe samlet HER INNE 🙂
Begge deler er Norsk Strikkeoppskrift

 

* * * *

6 grader og regn, veldig grått ute så det føles jo som om det allerede er langt på dag selv om eg bare sitter her i pysjen! Blir ganske sløv i sånt vær! Uansett, greit vært til å få gjort litt inne. Har ingen planer om uteaktiviteter! Planen er å starte med å brette hele 3 stativ med klær! En av de positive tingene med å ha sluttet å røyke er at nå kan eg også ha et stativ i stua over natta og på den måte få unna mye mer klær 🙂 Her for en stund siden hadde eg et skikkelig raid i Dib sitt kleskap hvor det meste gikk til Fretex. På fredag etterlyste han T-Shirtene sine….ingen spesifikke, men mengden for skapet var tomt! haha Da ble det en skikkelig jakt på de som var igjen etter raidet for naturlig nok går han jo nå fortere tom i skapet haha Til min store overraskelse fant eg 12 stk og de henger nå på stativet og er snart på vei inn i skapet. Vaskerommet er neeesten tom så eg har virkelig vært flink denne uke og neste steg blir å vaske alt inne på soverommet!

Den haugen der inne er eg nødt for å ta litt sånn pø om pø! Hvis eg sier til Ali at eg skal ta det så er ALLE klærene garantert ute på gangen før eg får snudd meg! DET gidder eg ikkje for da må eg jo ta alt på en gang! Eg må ta litt om gangen, sortere til Fretex og vaskerommet. Få det vasket og på plass før eg fortsetter. Mest sannsynlig går nok mesteparten av det til Fretex! Planen er å ta en effektiv time nå etterpå for så å sette på en maskin med klær. Tror eg skal vaske på litt lange program i dag sånn at eg får lange strikkepauser hehe

Er kommet ganske godt i gang med mønsteret på Chauncey og det ble fint når eg brukte Silja i selve mønsteret og ikkje minst at eg gikk ned til pinne 3 🙂 Tja, tror bare eg må komme i gang eg, jo mer får eg strikket etter på 🙂

 

KOS DEG MASSE
OG NYT EN DEILIG SØNDAG

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg