SOMMER KOFTER – Gratis og Norsk Strikkeoppskrifter

Reklame | Dale Garn - House Of Yarn

Designet av Bente Presterud Røvik/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

Når eg tenker på kofter så tenker eg på godt og varm ullgarn og noe eg pakker meg inn i fordi det er kaldt og eg fryser, men ikkje nå lengre! Nop! Det er en ting at man kan strikke helårskofter, men her har du et par riktig så lekre SOMMERkofter ♥ Det er jo også supert om du er en som alltid er varm og gjerne syns at ei ullkofte blir alt for varme selv på vinteren. Asså du, se på de deilige og sarte fargene da!?! Ja de var jo skikkelig lekkert ♥

Orginalt strikkes denne i Lille Lerke, men du står fritt til å bruke det garnet du vil! Ikkje trenger du å kjøpe extra nøster for å få kloa i oppskriften heller! Den er klar til å lagres eller printes ut 🙂 ENJOY sier eg bare 🙂

 

 

FROGNER JAKKE
Bildet over
Fra 87 cm til 119 cm i overvidde

 

 

 

 

 

Designet av Bente Presterud Røvik

 

Denne også, sååå lekkert! Strikkes i litt tykkere garn, nemlige LERKE og da blir det skikkelig deilig og slettes ikkje for varm 🙂 Passer jo i grunnen veldig greit for oss som “sliter” med temperaturstigninger noen ganger i løpet av dagen haha Dette garnet syns eg er ganske supert siden eg ikkje er så glad i bomull for her få eg jo også en real dose med merino på kjøpet. Deilig å strikke med ikkje minst!

 

BERGLI KOFTE
Fra 96 cm til 121 cm

 

* * * *

Ahaa i dag ass! Skal ikkje løfte en finger skal du vite!! Eg skal leke superreligiøs og holde hviledagen skikkelig hellig og vel så det! Sa til Ali i går kwell etter at han hadde kjørt mor mi hjem i 23.30 tiden at i dag SKJER ingenting!! Føler eg har sprunget og kjørt frem og tilbake siden me var å handlet på torsdag! I går f.eks skulle eg “bare” rett ut på Europris for mor mi, veeel, eg klarte å KNUSE “hodet” på Vape`n min i går, ja t.o.m colien ble knekt!! SÅ ja, da hoppet Amira og eg i bilen og kom oss til Hillevåg før de stengte. Med tanke på at det er helg OG langhelg kunne det blitt en seriøs krise fordi eg hadde ikkje de aktuelle reservedelene hjemme! Alt ordnet seg uten problem, men ble jo mer styr enn planlagt. Nå har eg i allefall fått i hus flere reservedeler! Etter det startet jakten på norske jordbær til mor mi før eg kjørte å hentet henne. Selvfølgelig hadde eg glemt å kjøpe Sjokade som mor mi spurte etter så da måtte eg NOK en gang innom butikken før me kom oss hjem! Hu hadde så lyst på jordbær dyppet i Sjokade! haha Vel hjemme blir det jo litt springing hit og dit + at eg var på god overtid hva gjaldt medisinene mine pga bilkjøringa mi. Fant aldri roen kan du si. Fredag var også en travel dag med kjøring hit og dit noe som gjør meg veldig sliten fordi eg også da måtte utsette medisinene min-når det skjer flere dager etter hverandre ender det sjeldent bra… SÅ ja, i dag skal eg KUN slappe av og ta medisinen min når eg skal og så skal eg prøve å lade kroppen for nå står batteriet å blinker rødt!

Det kan i bunn og grunn bli kjipt for andre enn meg selv også.

Men du? Eg ble FERDIG med selve Fanajakken i går! ALLE stolper/kanter er nå sydde fast og ferdig og eg satt i gang den kreative utformingen! Har startet litt forsiktig, men det det SER fint ut så langt! Eneste eg skal gjøre før eg setter meg ned med kofta i fanget og koser meg er å vaske håret!! Planen var å gjøre det i går, men da var eg sååå sliten at det kun ble en dusj mens håret satt av seg selv i dult på hodet! Må nesten bare finne noen av de beste koseklærene eg har for eg tror eg må lage meg ei “Boble” i dag! Enten får eg hvile øynene på sesong 8 av GOT, eller så putter eg Vegard og Morten i ørene 🙂 Hvile skal eg uansett gjør!

 

 

 

LAG DEG SELV
EN SKJØNN OG FREDELIG SØNDAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Sliten Vibbedille 🙂

2 kommentarer
      1. Hvis du klikker på linken under hvert bilde (STORE bokstaver) så kommer du rett til oppskriften og du kan laste den ned. Hvis du vil ha flere flotte og gratis oppskrifter kan du gå inn på dalegarn.no og alt er gratis 🙂 MYE lekkert <3

Siste innlegg