SOMMERLIG SMÅSTRIKK – Norske Strikkeoppskrifter

 

Designet av Kairi Aksnes

 

Som strikker er eg ganske allsidig og strikker det meste, men kom igjen! Hva er vel mer nusselig og koselig enn
å strikke små kjoler!?! Aww
det er så yndig og herlig, ahaa tynne pinner og litt tynt garn,
ja det er bare nødt å bli lekkert, eller hva?

Når eg strikker slike små yndige kjoler liker eg best å bruke BabyMerino eller blanding av bomull og merino. Kjolene blir så lette og myke. For mange år siden, ja la oss si da Amira var i passe aldersgruppe da strikket eg i ren bomull ALLTID, nesten! Min erfaring med babytøy strikket i ren bomull var at plaggene ble liksom litt stive etter bruk og vask, ja bomullen ble på en måte litt “knirkete”? Joda, bomullsgarnet da og nå er nok ikkje det samme muligens, men, uansett syns eg det er bedre med Merino alene eller blandet med bomull.
Selv får eg plagget mye jevnere også da 🙂

 

SMUTTELITEN KJOLE
Bildet over
Fra str 1/3 mnd til 2 år

 

Sjekk den søteste KoseKluten på bildet? Åååå har strikket noen av disse for noen år siden,
bare en noe mer forenklet utgave! Den over her er mye søtere og du finner den HER 🙂

 

 

Designet av Kairi Aksnes

 

Kan det bli søtere?? Eller?

 

ALVA SELEKJOLE
Fra str 1/3 mnd til 2 år

 

 

Designet av Kairi Aksnes

 

LITTLE DAISY KJOLE
Fra str 1 mnd til 6 år

 

Jakken som tilhører kjolen finner du HER ♥

 

 

* * * *

 

SISTE FRIDAG!! Men vettu? Som alltid syns eg det er like nydelig å få hverdagen tilbake!! Liker, nei eg ELSKER rutiner og faste gjøremål egentlig, men selvfølgelig så GLEDER eg meg jo til sommerferien! Vel vel, det er jo en stund til, men nå KAN eg jo se frem til RM (Rogalands Mesterskapet i Taekwondo) som skal være 5.mai. Det er så gøy å være på slike arrangement og vettu ka? 2 av de som DibHassan trener sammen med på Team Rogaland reiser snart til Tyskland for å delta i VM, ikkje bare det, men de er også favoritter!! Det er så stas! Krysser fingrene for at de har medaljer med seg hjem 🙂 Kanskje det er Dib sin tur neste år? Da må han ha svart belte og det er en mulighet for at han får prøvd seg på det til Jul, hvis ikkje blir det til våren 2020 🙂 Målet til Dib har hele veien vært å få det svarte mens han ennå er jr så me får se. Hadde han ikkje tatt 2 år pause i treningen fra han var 11 hadde han kanskje hatt det nå? Betyr så lite akkurat nå fordi den pausen gjorde bare godt. Han fikk en mulighet til
å vokse litt fordi han følte seg litt liten(?) da han fikk det grønne belte og ble flyttet over sammen
med de som var betydelig eldre enn han.

Vettu ka me skal etterpå? Eller i løpet av dagen i allefall? Me skal finne fram litt maling og male!! haha Neida, me angriper ikkje noe vegg i dag, men me skal male det som skal “monteres” på veggen på Dib sitt rom. Min kreasjon skal opp på veggen hehe Når det er på plass kan me henge opp alle medaljene og premiene hans. Skal bli kjekt
å ENDELIG få det opp og på plass. Vil tro at Ali i sammen slengen får skrudd opp et par hyller og annet dill som skal opp 🙂 Nå har rommet vært helt ferdig siden desember så det er på tide å fixe ferdig dekoren 🙂

Før eg helt hiver meg rundt skal eg bare ha meg en kjapp dusj og bare ta på noe lette klær for i dag er det meldt så mye som 19 gr og det kombinert med litt vrang overgang kan det blir ganske så varmt trooor eg!?!
Måtte det snart gi seg!

Anyway! Nyt den siste fridagen og finn på noe kjekt 🙂

 

 

 

KOS DEG
DAGEN LANG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg