Sommertopp i Silke – Strikkeoppskrift

Designet av Ksenia Naidyon

 

Silke er jo som kjent en svalende kvalitet og egner seg godt i plagg som brukes på litt varme dager. Du vet hvordan garn, eller et plagg fort får betegnelsen f.eks “Silketopp” eller “Silkegarn”? Ja og så er det bare noe få % av kvalitet som har gitt garnet/plagget navnet? *humrer* Ser ofte det og må jo som regel humre litt, vel vel, orginaletgarnet denne silketoppen er strikket i kan du sjekke ut HER og det har faktisk hele 25% silke som holder til å kalle den en silketopp, ellers er det 25% lin og 50% Merino – Er ganske sikker på at akkurat dette garnet ER nydelig rett på huden en varm sommerdag ♥ Garnet får du i mange lekre sommerfarger, men med en strikkefasthet på 22 m er det slettes ikkje vanskelig å finne et annet garn, kanskje noe du selv har på lager?

Tok en kjapp utregning hva toppen vil koste i orginalgarnet (Etter dagens $ kurs):
Den minste størrelsen trenger 4 hesper = 620 kr
Den største trenger 10 hesper = 1552 kr

 

 

 

Designet av Ksenia Naidyon

 

Ser jo for meg for at toppen skal holde seg godt i fasong er det greit med et blandingsgarn som har et viss hold – Gjerne en blanding med Lin 🙂 Ååå tenk deg denne i hvitt f.eks! Vel vel, uansett farge så er eg overbevist om at denne ville blitt en populær sommertopp, ja selv i min garderobe 🙂 Trooor eg napper til meg oppskriften eg, popcornmasker er da alltid gøy å strikke, dessuten strikkes den Top/Down så allerede der var eg solgt!

 

SENECIO TOP
Bildene over
Str fra 85 cm til 153 cm i overvidde
Bruk koden “20off” og får rabatt frem t.o.m 19/4

 

 

* * * *

 

 

 

Søndag og sola skinner fra skyfri himmel – Helt nydelig, ja og terrassedøra har eg skjøvet helt opp for ute er det forsyne meg 12 gr og varmere skal det bli! Ja eg tror søren meg at sommeren er på vei så dette lover jo meget godt!! Drivhuset mitt er jo ferdig montert og skal bare skrus fast til veggen der ute “Peker ut på terrassen” så dette skal bli skikkelig kjekt! Tror ikkje eg skal sette ut alt eg har plantet ennå siden nattetempen kan fortsatt være litt lumsk. Det gjelder å ha litt is i magen ennå, tror eg 🙂 På noen av frøposene står det at planten må vente til det er ca 15 gr om natta (!!) vel, det kan jo fort bli en stund til! I mens står alle pottene her å soler seg på stuegulvet foran døra, de vokser godt og har det fint der så lenge. I år er eg extra spent på Agurkene, det har eg aldri plantet før! Squash har eg plantet med vellykket utfall for mange år siden, så i år prøver eg igjen. Denne gangen er det runde squash, både grønne og gule – Det blir gøy! Eneste eg har glemt å kjøpe er Sukkererter, det må eg ha og eg vil ha de samme som i fjor 🙂 Mulig du husker det, men de hadde rosa og lilla blomster –
Vanligvis har jo sukkererter hvite.

Vel vel, selv om det er søndag tror eg jammen eg skal utnytte det flotte været å vaske en maskin sengetøy
å henge ut 🙂 Kan jo være greit å tømme gulvet på vaskerommet litt! Ellers? Ja det blir vel å surre både ute og inne i dag vil eg tro. Eg bør ta å stryke de 2 ferdige humlene mine før det skulle skje et uhell på spisebordet!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
DRØMMEDAG I SOLA

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg