SORRY! Sokker igjen – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Tiina Kuu

 

Ja eg vet, det har blitt mye sokker i det siste, men man går ikkje forbi go`biten som dette! I allefall ikkje når de
i tillegg er gratis! Jøss! Det er virkelig mange flinke og rause designere der ut og det gjelder å ta vare på de,
dvs å f.eks kjøpe en oppskrift i ny og ne også 🙂

 

 

Designet av Tiina Kuu

 

Dette er den type sokker eg liker best å strikke. Tynt garn og tynne pinner, garnet er +400 m pr 100 gram. Strikkefastheten er 36 m. Sokkene kan strikkes i 3 størrelser (som eg nevner lengre nede) dvs det er opplegget som varierer 🙂 Str er 64 m, 72 m og 80 m, lengden kan du nok bare justere etter rapportene – Vil eg tro 🙂
Det pleier jo uansett være det minste problemet 🙂

Men du? Se på den hælen da! Ganske så lekkert ja 🙂

 

 

TRAILING DAISY
Bildene over
3 størrelser og Toe Up

 

 

 

* * * *

 

 

Dette har i grunnen vært en rar dag! Eg våkna før halv 6 av at Milo gikk å grein i gangen. Tydeligvis var hele leiligheten lukket uten mulighet for å komme seg ut på morgenturen. Vel, siden katter ikkje er kjent for å gi seg om de først har startet så var det bare å stå opp! Følte meg uggen og rar, ja vettu? Eg tok faktisk å målte feberen! Hmm 38,4…?? Pga hva? Tok 2 Paracet og målte etter 30 min, da var den 37, siden Dib var borte i natt la eg meg
i hans seng og sov til 9, da var eg helt feberfri når eg våknet, dvs 36,6. Ble sittende her å surre hele formiddagen, var fortsatt trøtt for nattesøvnen hadde ikkje noe særlig kvalitet over seg så kl 12.30 gikk eg bare å la meg igjen….våknet 16.45!! JØSS!! Snakke meg om en bortkastet dag gitt! Gikk etter hvert i dusjen og der sto eg leeenge! Føler meg nå ganske fin, men er øm i beina på en måte. Har noe perlebrett som burde vært strøkent
så kanskje eg blir litt produktiv utover kwellen.

Sitter å venter på Amira, hun er på vei hjem fra jobb og skal kjøpe med seg en stor putekasse til terrassen! ENDELIG! Den me har er BLÅ, noe som er helt feil og har vært feil i ørten år! Eg måtte tenke litt og den har me søren meg hatt siden me flytte til Tananger (fra Oslo) i 1999! Me kjøpte den til våren 2000, så ja, da har den virkelig gjort sin misjon!! Forrige gang det var litt bris ute ramlet den helt i sammen og hvis eg nå løfter lokket ramler veggene ned. Jepp, det ER på tide med en ny og den nye er større og den er svart 🙂 Blir bra det. Eg skal bruke den til alt annet enn puter. Her skal eg ha et par sekker med jord og alt av utstyr som eg bruker ute i løpet av sommeren. Skal kjøpe noe blanke bokser med skikkelig lokk til alt smånips og utstyr og ha opp i kassen,
kanskje det kan bli litt mindre kaos?

Jaja, nå skal eg bare innta kwellsroen og prøve å kose meg litt 🙂
Tusen Takk for mange gratulasjoner på det forrige innlegget! 🙂 Det er stas!

 

 

 

LAG DEG EN GOD KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei litt pjusk Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. putekasse til hageutstyr og jord,ja hvorfor ikke ,men har du plass hadde det vært lettere med en liten hagebod,dyrere kanskje ,men da slipper en å ta det inn om vinteren :=) uansett,det høres ut som det er på tide med ny putekasse ja :=) flotte sokker,jeg liker å strikke med tynnt garn og tynne pinner ,men mønster på sokker orker jeg ikke av en eller annen grunn :=)

      1. Man tar jo ikkje inn en putekasse? Den er jo tette 🙂 Har ikkje hage da me bor i terrasseblokk. Har der i mot en diger terrasse og da er det greit med en putekasse maed alt “hage”utstyr 🙂

        1. jeg bor på gård ,vi driver ikke med dyr lengre ,så fjøsen blir brukt til å oppbevare hagemøbler og alt en ellers bruker ute ,med den sterke vinden vi ofte får kan vi ikke ha putekasse ståande ute ,da hadde vinden tatt den med ganske fort :=)

    2. Smart bruk av putekassen. Eldste datter har en putekasse rett utenfor hyttedøra, den er full i ved. Da slipper de i boden i alle slags vær. Eg har berre puter i min….😅😅
      Håper du er bra av feberen i morra. Ellers bør du vel isolere deg, i tilfelle. God bedring!

Siste innlegg