SPENNENDE STRIKKEDESIGN DU BARE MÅ SE!

Designet av Junko Okamoto

 

Verden er stor, men likevel sååå liten! Junko Okamoto er en strikkedesigner som bor i Japan. Me har vært “venner” på Ravelry i flere år nå og det begynte egentlig med en tilfeldighet. Eg falt for en nydelig genser hun hadde strikket og siden har eg følgt henne. Det er sååå lekkert på en litt sånn sart måte alt hun designer, men hun strikker ikkje anderledes bare fordi hun sitter i Japan for å si det sånn. Det er heller ikkje vanskeligere å strikke hennes design kontra noe annet, men hun tenker litt anderledes i utformingen enn gjerne andre gjør og DET liker eg! Eneste eg finner litt “humoristisk” er at hun designere gensere som er veldig store i størrelsen og når eg tenker på en japaner tenker ikkje på at de er så store i omfang for å si det sånn. Tenker mer på en japaner som en slank og nett person. Genserene hennes kan du virkelig omfange deg med, deilig ull som en sky rundt kroppen.
Vel verdt en titt, eg bare nevner det! En del av det andre hun har deisgnet finner du HER INNE
Du BØR ta en titt 🙂 Eg er ganske sikker på at du forelsker deg i en eller flere ♥

 

 

ELENA
Bildet over
Fra 119 cm til 169 cm i overvidde

 

 

 

 

Designet av  Junko Okamoto

 

Begge disse modellene strikkes top/down, på den nederste her får du også lekt en del med Intarsia teknikken
og DET er kjekt og en utrolig flott måte å strikke mønstert på! Eg elsker teknikken!

 

 

EUCALYPTUS
Fra 122 cm til 168 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

I dag har eg tydeligvis overhørt alarmen og eg sov helt til kl 10! Da var jo allerede Amira gått på jobb og Dib var på trening! Liker å stå opp tidlig om ikkje annet for å si de Hade før de stikker. Godt de er mer enn store nok til å klare seg selv, men men. Sitter å har en ellers rolig morgen med lite planer annet enn at eg skal begynne med mønsterdelen på genseren eg strikker! DET skal bli kjekt!

Men vettu ka som som var kleint i dag? Da eg våknet luktet det BRANN på soverommet! Kom meg jo fort på beina og snuset meg gjennom alle rom og det lukte skikkelig spiss brannlukt! Var skikkelig kleint, men kom frem til at det garantert var en nabo eller flere som fyrte i peisen og når terrassedøra står på gløtt fylles jo hele leiligheten!
Men når eg lå der på puta så kunne det like gjerne ha vært full fyr i stua! Skummel lukt!

Men men, det er på tide å begynne å bevege på seg, stelle meg litt og komme i gang med strikkinga 🙂

 

 

 

LAG DEG EN FIN LØRDAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg