Spre litt farger i hverdagen!

Designet av Babette Ulmer

 

En litt anderledes måte å strikke et skjerf på, eller en wrap er det vel ut i fra beskrivelsen. Uansett hva eg skal lage eller strikke så er det gøy med farger! Veldig ofte har eg bestemt meg for å “kjøre” nøytralt og holde det litt stilfult….veeel...det varer sjeldent lenge før den ene fargen etter den andre begynner å poppe opp, og sånn er det altså med det meste eg holder på med. Ta terrassen vår som et eksempel; Da den var ferdig var den helt lyst og delikat…i dag er det FULL av farger! En ting er jo blomstene, en annen ting er jo alle perleriene eg har puttet ut dit! Men nå når eg tar meg en rusletur der ute blir eg ikkje bare fornøyd, men eg blir også glad 🙂 Farger gjør definitivt noe med oss, både den ene og andre veien. Mange har strikket disse temperaturteppene, men tenk å heller strikket en Humørteppe? Det kunne vært spennende å testet ut 🙂

 

 

Designet av Babette Ulmer

 

Dette er jo en wrap som kan brukes hele året, men ingenting slår et fargerikt sjal eller skjerf på en mørk og kald høst- eller vinterdag! Det er jo egentlig DA me trenger glade og freshe farger både rundt oss og på oss. Som sagt; Farger gjøøøør noe med oss, eg blir glad av farger, eg blir ofte veldig inspirert av farger
og får lyst til å prøve andre, ny? ting 🙂

 

FLASH DANCE
Bildene over
Str 38 cm X 202 cm
20% frem t.o.m 1.juni

 

 

* * * *

 

 

I dag er en GLEDENS dag!! Woop Woop! I dag er planen at eg skal fylle ei eller 2 av skuffene i den nye fryseren på kombiskapet med is!! *ler hjertelig* Jepp, små barn, store gleder eller no! Amira og eg skal ut på hjul å hente hjem litt smarte løsninger til mat i kjøleskapet! Eg er f.eks drittlei av at ALT av gryter med middagsrester settes
i kjøleskapet om kwellen….!! Det skal det bli en slutt på og med nye kombiskap får man en ny iver over å starte ordentlig! Har du noen gode tips til gode oppbevaringer enten i kjøl eller frys, så få det sagt! Eg er veldig mottakelig for gode råd 🙂 Det skal OGSÅ bli slutt på å fylle halve kjøleskapet med brus, for det er mye god lagring på lilledoen ute i gangen *humrer* Eg tror eg kommer til å bli ganske “nazi” på de kombiskapene ass!

Noe annet eg kunne trengt litt tips om er HØNSENETTING! Eg har kjøpt en rull med sånn smårutet netting, denne skal opp på murvegger og søyler. Spurte på den hagebutikken hvor eg kjøpte rullen hvordan eg kunne henge den opp, fikk beskjed om å skru opp betongskruer. Den er grei, men likevel så skjønner eg ikkje hvordan netting skal henges opp!? Mulig eg er dum(?) men så jo for meg at å lime den opp hadde vært den enkleste! haha Eg vet jo at det ikkje vil funke, men det er jo lov å prøve seg 🙂 Eg har en rimelig kraftig Eføy som etter hvert har blitt en del meter som skal få lov å klatre opp og inn soveromsvinduet til naboen…Garantert at det kommer til å skje på et tidspunkt….Sukk. Men ja, litt tips rundt dette hadde heller ikkje vært dumt. Ellers i dag skal eg avgårde å hente hjem en ny høytrykkspyler….den fine nye grønne me hadde ble jo stjålet, å ja, noen folk er bare frekke. Skal også få Dib avgårde på trening i kvellinga siden han har så mye treningsutstyr som må bringes frem og tilbake.
Inni mellom? Tja, eg håper jo at eg får strikket litt også? Hva skal du i dag da?

 

 

KOS DEG OG HA
EN FLOTT DAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. for noen herlige farger,ja farger blir en glade av :=) jeg er flink til å bruke plastbokser med lokk i kjøleskap ,syltetøy,kjøttpålegg eller middagsrester,slike bokser kan en stable opp på hverandre og da er det ryddigt i kjøleskapet ,i fryseboksen har jeg en kurv til fisk og en til pølser eget rom til brød og en til grønnsaker,har jeg ikke ledig kurv bruker jeg en pose da slipper jeg å rote gjennom alt for å finne det jeg vil ha ,lykke til med ditt nye kombiskap,tenker du finner en fin måte å gjøre det på så du får det oversiktelig og ryddig

    2. Tusen takk for eføyen som kom i posten i går. Iskald men grønn og fin. Nå står de i vann til det kommer røtter og da blir det ut! Jeg er så spent på om de vil overleve vinteren!!.

      1. Så bra at den kom vel fram! Denne type eføy skal kunne overleve iskalde vintre. Eg tok den på fjellet bak om her til meg selv og me har hatt mye kaldt vær så lenge den har vært der. Etter at eg plantet den en etasje ned her hos oss for 2 år siden har den vært grønn og flott fra dag 1. Krysser fingrene for at det går fint, bare gi den klatremuligheter 🙂

Siste innlegg