Spring Bunny – Strikkeoppskrifter + Deilig Middag

Designet av Susan B. Anderson

 

Er du glad i hekle eller strikke figurer, leker etc må du få meg deg disse nusselige + alle de andre figurene Susan B. Anderson har designet! Ååå eg har allerede strikket noen og du finner alle HER INNE 🙂 Kaninen over strikker du i tynt ullgarn på pinne 2,75 (Ja du kan garanter bruke både pinne 2,50 og 3 om du vil) Strikkefastheten er nok ikkje så viktig bare du har den samme gjennom hele prosjektet så går det nok bra 🙂

Ikkje bare er de søte til pynt på denne årstiden, men også søte gaver 🙂

 

 

Designet av Susan B. Anderson

 

 

SPRING BUNNY
Bildene over
Ca 13 cm høy
Tilbud nå første uka i mars

 

 

 


JAMMY! Dette er lørdagsmiddagen sin vettu og den er laget litt i fellesskap; Ali steikte kyllingfileène og eg gjorde resten. Det er altså kyllingfilè med Pesto og Pinjekjerner ♥ Oppskriften på denne kan du snappe med deg HER 🙂 Så ja, i dag blir det kos til kwells!

 

Hva er det med det liksom at me alle har våre lørdagsfavoritter? Eg laget denne middag midt i uka en gang og ungene fikk jo et gledelig sjokk og skjønte ingenting; I dag liksom! Akkurat som at Komle er noe me har bare om torsdagen, eg liker å spise det eg har lyst på eg uavhengig av dag, men det er litt rart hvordan ting gjerne henger igjen fra barndommen. Søndagen var nesten litt høytidelig når det kom til mat og vifta over komfyren durte nesten hele dagen da steika sto i ovnen og ørten gryter sto på komfyren. Det var saus, poteter og flere forskjellige grønnsaker, ja nesten julaften i forhold til maten. Var det meninga at me skulle spise oss mette før uka? Ja slik at man kunne spare i hverdagen med litt “kjipere” middager? Det er leeenge siden, ja mangen år siden med holdt den tradisjonen i hevd, søndagen her i huset er mer hajallamajalla! haha Dvs alle og en hver spiser det de vil. Det er som regel rester fra både fredag og lørdag, uten om blir det gjerne noen osteskiver i ovnen eller en Grandis hvis det er i fryseren.

Hva me deg? Har matrettene hver sin faste dag? Kunne du f.eks servert steikt sei en lørdagskwell eller hadde det da blitt opptøyer? Eller hva med kjøttkaker om fredagen?? WRÆL! Hvor ble tacoen av liksom
Jaja eg ser jo at det gjerne kan bli problemer *ler*

 

 

Selv om det regner ute og er kun 5 grader er det mye som likevel minner om vår, vel mye og mye, men anyway 7 fluer er i allefall bevis nok for meg i dag! Dette må være leieboere fra i fjor for de var plutselig her og de var tamme! 2 gikk rett på limpinnen så nå plages me av de 5, 3 var med å laget middag og det var søren ikkje knø at eg skulle få knerte de! Vel vel, hvis eg bare lukker øynene og lytter til fluesummingen får eg litt sommerfuglere i magen og alt eg klarer å tenke på er en varm og skjønn vårdag ♥
Ser du, det finnes noe positivt i alt, ja t.o.m i fluer!

 

Som eg nevnte i går så er Amira i Polen for helga og Dib ringte fra jobb og ga beskjed om at han skulle på kino i kwell. Han har 2 gode kamerater fra barne/ungdomskolen som er bortreist for videre utdanning så det gjelder å bruke tiden godt når de først er hjemme ei helg. Dette vil da si at det blir en meget rolig kwell så derfor er middagen allerede i ovnen og snart mat! Aha eg gleder meg 🙂

Etterpå skal eg sjekke ut en serie på Netflix: “Northern Rescue”Har du sett den? Så ganske bra ut, men man vet jo aldri 🙂 Den har fått 7,2 på IMDb så helt galen kan den vel ikkje være?

 

 

 

 

KOS DEG OG NYT
KWELLEN!

 

 

 

 

 

 

 

Go`klem  fra ei sulten Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg