Stilig! – Strikkeoppskrift på kjole

Designet av  Lyudmila Aksenik

 

Denne kjolene minner om mitt aller første møte med de kuleste flerfarga sokkene ever; Jaywalker av Grumperina!! Guu det er lenge siden! En annen ting dette mønsteret minner meg om?? Jo, det er at 9 av 10 bad i boligannonsene inneholder ett eller flere chevron håndklær…..! Ganske utrolig at så godt som alle har dette?? Neida, det er selvfølgelig bare alle “husstylistene” som har de i alle farger i stylingbag`n sin….
På tide å finne på noe nytt…?

Ok, skal ikkje vase meg fullstendig vekk her for denne kjolen fortjener mer enn skravlevås, selv om eg er lei av alle de hånddukene så falt eg for denne ZigZag kjolen, akkurat på lik linje som alle teppene i samme mønster eg liker! Uante mulighet for å gi kjolen et spennende utrykk, tenk på det fargeshowet du kan strikke om du bare velger “riktige” farger? Ikkje sant du ser det? hehe Eg kunne egentlig tenkt meg noe lengre ermer,
sikkert en smal sak å fikse 🙂

 

 

 

Designet av  Lyudmila Aksenik ( Leninknits)

 

Denne varianten var jo også utrolig flott! Er ganske så sikker på at den funker fantastisk som ensfarget også,
ja om du liker å være litt forsiktig i fargeveien.

 

 

 

Designet av  Lyudmila Aksenik

 

Vet du hva eg liker aller best med kjolen? Den strikkes top/down så her er det jo mulighet for både lårkort og fotsid. Dessutene er det slettes ikkje noe vanskelig mønster, ei heller er det noe uante krumspring i mønsteret så kjør på! Kjøper du mønsteret innen 17.juni får du 20% ved bruk av koden: “Chevron”

 

CHEVRON MANIA DRESS
Bildene over
Str fra 88 cm til 133 cm i overvidde

Kjolen er strikket i Lingarn med en strikkefasthet på 24 m/26 row

 

 

 

* * * *

 

 

 

Ser du? Der er jaggu meg uka over! Handledag i dag og eg vurderer om eg skal svinge innom Plantasjen…føler eg må ha meg en Pasjonsblomst…eneste problemet er om eg skal ha en blå som i fjor eller en rosa? Dessuten har eg lyst å kjøpe meg en frøpose å prøve å plante en slik selv! Den kan nemligen sås inne hele året! TENK å fått til det da? Sikkert ikkje vanskelig! Hvis eg nå kjøper en plante så vet eg i allefall det; Den skal få bo i stua i vinter 🙂 Plantasjen sier det, ja at den kan være en inneplante på vinteren, så da prøver eg det i år.

Egentlig skulle det komme en service mann til det ene kjøleskapet vår i dag, men han har blitt syk…vel vel, TAKK OG PRIS for at me har 2 stk slike skap på kjøkkenet, men det betyr ikkje at det ikkje blir kaos likevel! Det er jo 2 kombiskap me har, ergo blir en kjøledel (for ikkje så snakk eom en frysedel, noen som sa iskrem på lager eller!?!?) alt for lite…Litt kaotisk tilstander på det områden om dagen, men det må eg si: For eg lynkjapp service når eg ringte LG i sverige, det var swopp swopp og dagen etter fikk eg melding fra de som fikser det at de skulle komme
i dag. Alle kan bli syke så den er grei 🙂 Heldigvis er det en garantisak så det koster meg ikkje ei krone 🙂
Håper han er frisk i morgen for da vil eg handle skikkelig igjen hehe

Nå er det straks ut, innom posten å sende pakker
og så til mor mi for å handle 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Syns du skal kjøpe begge pasjonsblomstene jeg.Det fortjener du da og så er de jo sååååå fine.

      1. Ikkje sant hehe De er jo relativt dyre, tenker eg kanskje kjøper den rosa og så kjøper eg en pose med frø (Det er til den blå) så kanskje eg ender opp med mange (som eg egentlig ikkje har plass til) 🙂

Siste innlegg