Store damer trenger Store klær – 6 Flotte Strikkeoppskrifter

Designet av Stephanie Lotven

 

Akkurat som slanke damer trenger smalere klær, det er ikkje verre enn det. Det er ikkje så mange år siden at det faktisk var et ganske stort problem (for mange) å få de samme klærene som alle andre i store nok størrelser. De typiske “gode” rådene om man spurte i et strikkegruppe var jo: “Bruk tjukkere pinner og garn” – Heldigvis er ikkje det å se så ofte lenger, og det kan me i første omgang TAKKE de uavhengige designerene for. Når først en designer startet med mye rausere mål har flere følgt etter 🙂 Det hjelper lite å skrive XL – XXL eller 5XL i en oppskrifta hvis ikkje cm målene står i stil, ikkje sant?

Hvem bryr seg om det tar en “evighet” med tynt garn hvis man bare får akkurat den jakken eller toppen man virkelig har lyst på? Ikkje sant? Så lenge me koser oss med strikketøyet spiller det jo ingen rolle hvor stort eller lite det er. Nå har me muligheten til å kaste skammen på bålet på onsdag (St.Hans). Håper du finner noe du liker her i innlegget, eg kan bare snakke for meg selv, men EG? Vel, eg har jo selvfølgelig lyst på alle 6, var det en bombe egentlig? *Ler hjertelig*

 

SOCK ARMS CARDIGAN
Bildet over
Str fra 75 cm til 165 cm i overvidde

 

 

 

 

Designet av Stephanie Lotven

 

Selvfølgelig trenger du en deilig kortermet sommertopp i tynt sokkegarn! Det er jo faktisk noe av det nydeligste man bør ha i garderoben ♥

 

GARLAND
Str fra 90 cm til 190 cm i overvidde

 

 

 

 

 

Designet av Stephanie Lotven

 

Denne hadde eg faktisk allerede i Library`t mitt og nå rykket den kraftig frem i “kø`n uten ende”. Seee på de fargene da! Passer jo flott at det fortsatt er Juni, mangfoldet betyr alle vettu ♥ Denne er også strikket i tynt merino sokkergarn, det er bare helt vidunderlig!

 

BRIGHT AXIS
Str fra 80 cm til 180 cm i overvidde

 

 

 

 

 

Designet av Kim McBrien Evans

 

Denne der i mot har eg hatt lenge blant favorittene! Eg mener; Hette? Striper? OG alle mine Topp 1 farger? Oh my, det er så digg vettu, å ja, det er en jakke ♥

 

DOPAMINE – CUSTOMFit RECIPE
Str? Din så klart!

 

 

 

 

 

Designet av Kim McBrien Evans

 

Altså, sååå mange flotte farger og striper, blir ganske ør eg! Disse fargene her var bare helt perfekte! ♥ Dette er også en deilig jakke! Du? Kler du deg mye i svart? Hmm slutt med det, DU er flott som du er, derfor må du kle deg i farger og ikkje gjemme deg! ♥ Husk at det er slettes ikkje alltid sant at folk ser på deg på samme måte som du kanskje tror? Ja og det gjelder uansett størrelse. Me er selvutnevnte mestrer hele gjengen til å påpeke feil med oss selv, me må slutte med det for det er et fåtall av de rundt oss som ser de samme feilene. Hvorfor pine oss selv? Ikkje sant? Når me tenker godt nok på det så er det relativt dumt? Pakk alle disse “feilene” du finner inn i farger, ikkje gjem de bort i svart.

 

ENDORPHINS
Str fra 81 til 171 cm i overvidde

 

 

 

 

 

Designet av Kim McBrien Evans

 

Ahaa måtte ta med disse stripene også,
litt lengre, men akkurat like herlig ♥

 

SEROTONIN
Str fra 81 cm til 152 cm i overvidde

 

 

 

 

 

* * * *

 

 

Lørdag og skyene ligger nesten helt ned på terrassen og det er vått…Ikkje mer enn 12 grader så egentlig veldig lite som minner om sommer…eller, egentlig er det vel en ganske så typisk norsk sommer? Noe annet som er typisk sommer er jo krabbekoking! Det er vel noe av det beste? Fikk akkurat beskjed om at kjentmannen vår her i Tananger har en del krabbe å driver og koker i tastende stund, dvs etter kl 12 skal eg ned å hente. Håper at det er god krabbe, litt usikkert nå så tidlig, august/september er jo best. Men men noen ganger holder det med noen gode klør for å få den gode smaken 🙂 Muligens eg sper på med litt reker.

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Krabber høres godt ut. Og det med farger og mennesker med litt størrelse er sant. Slutt å gå i vare svart. Jeg er stor. Jeg høres og jeg blir lagt merke til. Jeg kler meg gjerne i rødt eller andre glade farger.
      Jeg føler meg bedre, får mer selvtillit når jeg kler meg i klær som kler personligheten, enn når jeg forsøker å gjemme meg i sorte klær.
      Men de må selvsagt kle kroppen min. Være vide nok, lange nok og sitte bra.

    2. GARLAND ble kjøpt med en gang. Så lekker. Jeg er stor og har alltid kledd meg i masse farger. Farger gjør noe med folk, det er ikke til å komme fra.
      Takk for mange tips.
      Ha en strålandes krabbekveld

Siste innlegg