Størrelse XL er ikke like stor hos alle

Designet av Catherine Côté

 

Det er fort gjort å legge til “…for alle” bak noe man hevder, men like fort kan man går rett på ræva. Å skrive at noe passe for alle er mye å stå inne med, fordi alle er mange. Mange forskjellige størrelser og det vil stort sette alltid være noen som faller utenfor. Men, akkurat som ei spade er ei spade
så bør også f.eks str XL være XL over hele linja, ikkje det?

Å ja, eg har sagt det mange ganger; Noen plasser er faktisk str XL  80/90 cm rundt brystet andre steder ligger den rundt 100-120 cm som absolutt er mer normalt. Er man 85 cm rundt brystet er man så absolutt ikkje en XL størrelse bare for å ha sagt det. Strikkeverden er blitt myyye bedre, men fortsatt finnes de som har urealistiske meningen om egne størrelser.

 

 

 

Designet av Catherine Côté

 

Designeren av denne toppen har ganske normal bredde på størrelseskala`n, vil vel på stå at omtrent alle er inkl her. Ikkje bare de store og de extra store, men også de ganske så smale – BRAVO! En veldig lekker topp, som ikkje bare har V`hals som er min favoritt, men du kan også enkelt regulere lengden etter ønske.

 

SAGALA
Bildene over
Str fra 71 cm til 163 cm i overvidde

 

 

 

 

Designet av Catherine Côté

 

Har du noen ganger tenkt at sokker ikkje er for alle? Det har i allefall Catherine tenkt på og i hennes sokkeoppskrifter inkluderes det instruksjoner på hvordan bråtet kan strikkes videre uten at selve foten blir større. Er slettes ikkje alle som får 70-80 m rundt ankel/legg om man ønsker seg tynne sokker 🙂 *Tommel opp*

 

JUDE
Str S – M – L (+ instruksjoner for extra vid ankel/legg)

 

 

 

Designet av Catherine Côté

 

Da har du 2 lekre sokkeoppskrifter du kan plukke med deg, begge sokkene kan strikkes
slik at de kan passe til de aller fleste 😀

 

FIXING A HOLE
Str S – L ( + instruksjon for extra vid ankel/legg)

 

 

* * * *

 

 

Oppe kl 8 i dag eg! La meg forholdsvis tidlig og uansett når eg legger meg sover eg sjeldent over 7 t. Ute plasker det ned og eg må ned på posten, eller, eg må ikkje for eg kan vente til mandag – eg vil ikkje vente hehe Tåka henger også nesten helt ned på terrassen, er heldigvis flere + grader så liten fare for at det fryser med det første. Det skal faktisk være mellom 7 og 9 grader frem til neste søndag så da er det vel snart vår da?? haha Eg ble lurt
i fjor hvor det plutselig slo til med både 10 og 15 minus før det ble vår så eg tror eg tier når det kommer til været. Min plan for i dag er først posten og sååå skal eg på med den nye kosedressen igjen (Vasket den i går og nå er den tørr) der etter skal eg parkere inne på Hobbyrommet og se hva eg kan få gjort der.

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg