Strikk deg et eventyr – Hvorfor ikkje?

Designet av Claire Garland

 

Eg elsker å strikke en deilig genser, men hvis eg måtte velge enten det ene eller andre, ja da hadde valgt å bare “drodle” hele dagen! Ååå det er jo bare det beste! Bare surre rundt med en gøyal idé i hodet og prøve å få den ut til å bli en fysisk form! Det er spennende det! Føler at det er der eg er om dagen, mulig det er grunnen til at eg ikkje verken klarer å holde tidsfrister eller klarer å “se” når eg muligens blir ferdig 🙂 Det husker eg var vanskelig når eg jobbet som designer også, eg var jo nødt for å gi kundene mine en dato… you know….det ballet på seg med gode ideér underveis, men som regel klarte eg jo å selge inn disse ideén underveis
og alle ble fornøyde til slutt 🙂

Eg mener, hvem vil vel ikkje ha en søt liten muldvarp på hylla si? Eg vil!

 

MOLEY
Bildet over
Ca 10 cm høy

 

 

 

 

 

Designet av Claire Garland

 

En dag skal eg strikke en av figurene til Clair Garland, hun har sååå mange skjønne ♥ Eg holder jo på med en gjeng høner om dagen, det blir nok de morsomste ever, bare for å nevne det! Underveis mens eg prøver å holde meg til planen min, så får eg plutselig en ide; “Å jammen det må de ha!” Ok, så er det en runde i stæsjet mitt for
å se om eg har noe som kan løse ideén min. De siste dagene har eg vel funnet ut at man kan i grunnen perle det meste og med litt elektrikerverktøy så løser det meste seg 🙂 Det er skikkelig gøy når det koker!

 

PETER RABBIT
En størrelse

 

 

 

 

 

Designet av Claire Garland

 

I går kwell satt eg å strikket på noe eg ikkje vet hva skal være, det skal bare være der om du skjønner! Hmm det høres jo helt tullete ut, men ja…blir nok flere slike ting, kall det gjerne et strikketøy om du vil, eller rekvisitt er vel mer riktig kanskje 🙂 Spennende og skikkelig kjekt!

 

MISS MOPPET`s MOUSE
Ca 9 cm høy

 

 

 

 

 

Designet av Claire Garland

 

Kanskje eg skulle ha strikket en kompis til Milo?
Poenget er, det finnes ingen grenser for hva man kan strikke, eller lage 🙂 Det beste? Man trenger ikkje ha en grunn for noe av det man ønsker å strikke/lage, det er bare til å gjøre det 🙂

 

SIAMESE CAT
Ca 38 cm høy

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

Nå har det seg sånn at me har et rom til overs her i heimen….Eg kunne VIRKELIG tenkt meg det KUN til meg selv! Det største rommet, heeelt for meg selv! Mmm en laaang pult under vinduet og masse hyller her og der *Drømmen* Me har jo det minste soverommet akkurat nå og det syns eg er greit, skal jo bare sover der likevel, men det spør om ikkje me skal inn på det ene store…da blir det lille ledig. Kan nok klare meg med det lille og eg, men får nå se hva me blir enige om her i heimen. Hvis ikkje? Vel…da har ingen lov å klage når eg boltrer meg over hele spisebordet og halve stua flyter *humrer*

I dag blir det bare litt drodling nå på dagen, senere skal eg ut på hjul! Har noen pakker som skal hentes, den ene er husgaven til Amira og de – Den skal du få se i eget innlegg senere i uka 🙂 Den andre pakken er noen kjoler eg har kjøpt til meg selv. Etter det må eg en tur på Ikea, der skal eg hente husgaven som mor mi skal gi og sååå går turen hjem til Amira og de 🙂 Det blir kos ♥

Dette vil da og si at hønene, nei de blir nok ikkje ferdige i dag heller...Men nå må eg skynte meg og eg skal få tatt de bildene eg ønsker av de! Det har eg lyst skal være ute i snøen, gjerne nede på Hestholmen – Der er det såååå fint! Min egen deadline for nettopp det er fredag! Skal egentlig på Nyreavd på SUS på fredag, men eg fikk en mail om at timen er omgjordt det sånn “videotime” pga Corona. Det har eg aldri gjort før, hmmm er det da meningen at eg skal gjøre det på Pc eller mobil? Kanskje det er valgfritt? Tja, inte vet jag inte, eg får følge linken å se om eg finner ut av det, hvis ikkje blir det en gammaldags telefonsamtale 🙂
Bare eg får vite tingenes tilstand så er det det viktigste 🙂

 

 

LAG DEG EN DEILIG DAG!

 

 

Hvis du vil lese meg i satirisk form anbefaler eg deg en
tur innom HER, eg startet i allefall dagen med å le 🙂
Dessuten følte eg meg beæret ♥

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Hei! :o)
      Leste i kommentaren din at du ønsket deg kurver til å henge i taket på kjøkkenet. Vet jo ikke om det er samme type du tenker på, men jeg fant metallkurver, tre under hverandre, hos Bakeren og Kokken til jul, ser ut som de har fremdeles. Merket er Kitchen Craft, den ene kalles Fruktkurv, den andre Hengekurv. Jeg falt for Hengekurven, ‘liker runde former’. Husker lignende kurver fra slutten av åtti-tallet, da var metallet lakkert. Jeg hadde hvit på kjøkkenet og rosa på gjesterom/hobbyrom. Kan ikke huske at jeg kvittet meg med de, men etter å ha endevendt heimen uten funn ble de nok gitt bort eller kastet, snufs.. ;o)
      Takk for alle fine oppskrifter du tipser om, og egne håndarbeidsideer/-kunnskap du deler! Lyser opp dagen(e)! :o)
      Ha en fin dag! Hilsen Line i Oslo

    2. Det er som jeg har sakt før… så mye lækkert og så liten tid. Mye fint som passer hos andre men i stua mi er det fullt…. desverre. Kom til under armene på oversize marius i går.. startet på ermene… den blir så kort!!… men får se når ermene skal på.. kan jo rekke opp litt hvis jeg har garn nok og lage bolen 5 cm lenger. Hjelper fælt det. Ellers så er det jobbing nå, og da må jeg ha et arbeid som kan jobbes med i tusmørke, så min lille så”svigerdatter” ønsker seg ” ekte ” marius, og på de 42 cm på bolen der trengsikke mye lys. Fikk en slik bøyle til å ha rundt halsen med lys til jul, og den pluss ei lita nattlampe holder akkurat. Håper alle dine dagens gjøremål kom i mål. Mitt var å sove, og det fikk jeg akkurat nok til å holde meg våken i natt… jeg ser på serien ” ulven kommer”…. sett den? Anbefales!
      Ha en god kveld, og tre linjer fra meg ble jo nesten en stil i norsk, men masse grama feil.
      Kos deg😄

Siste innlegg