STRIKK MED GRADIENTER # NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Skeindeer Knits

Selv om et design er lekkert i seg selv, ja som jakken over, så kan du jammen meg legge til en nydelig FargeEksplosjon i form av riktig garnvalg! NinaPetrine sin nettbutikk er virkelig verdt et besøk om du f.eks ville prøvd deg på jakka over i orginalgarnet 🙂 Mmm eg likte så godt de hvite grantrærene!

 

SKUMRING
Bildet over
Strikket i Håndfarget garn fra NinaPetrine
Str fra 80 cm til 150 cm rundt brystet

 

Designet av Strikkelisa

Eller, hva med det flotteste skjørte nå til våren?
Lekkert ikkje sant?

 

SKJØRT PÅ VRANGA
Strikket i håndfarget garn fra NinaPetrine
Str XS til XXL

Ok, hvis du ble fristet og bare MÅ ha et av disse designene så har du virkelig flaks! Fordi, disse 2 prosjektene over her + 9 andre, altså totalt 11 stk er samlet sammen i en nydelig Bok som du kan kikke nærmere på HER INNE! Den er på både norsk og engelsk, ja og det er en eBook. Men!! Hvis du vil ha den i papirutgave så kan du kjøpe den HER HOS NINAPETRINE! Så GØY!

Altså, 9 utrolig flinke designere har gått sammen å laget denne boka med 11 lekre design hvor alle sammen er strikket av deilig garn som NinaPetrine har farget 🙂 Bedre enn det kan det vel neppe bli??

 

* * * *

SØNDAG!! EN av ukas beste dager, ja det etter mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag *ler* Hver dag har sin sjarm 🙂 I dag da, hallepalle, eg våkna HALV 8!! Det er jo noe tidlig, men eg mistenker at det var Ali sin znorking som dro meg ut av drømmeland! Snudde meg andre veien og trakk dynene godt over hodet og VIPS så var klokka kvart over 9 og alarmen HYLTE!

Hadde ikkje før stått opp da det plinget inn en melding fra Dib; “Ka tid henter dokk meg?” Hæ? What! Tenkte eg, måtte vri hjernen på plass og da kom eg jo på at han var her nede hos en kamerat på Lan! haha Måtte jo svare at eg akkurat steg ut av senga, men lurte jo på NÅR han ville hjem. “I 11 tiden, eg er trøtt”, var svaret! haha Jajo eg vet man er trøtte når man er på Lan og siden han har med seg sin store stasjonære Pc er me fint nødt å hente han hehe Men FØRST en del kaffi mens eg driver oppvåking av meg selv og såååå kan eg svippe ned hvis ikkje Ali står opp og gjør det før meg haha 🙂

Nå tror eg faktisk eg er ferdig med bolen på genseren eg strikker! Eg hadde satt en makør og målt og skulle strikke 8 cm etter makøren og da skulle den være ferdig, før eg la meg i går hadde eg strikket 6 cm, men eg syns egentlig den totale lengden så lang ut og eg målte hele greie…Den var jo noe lengre enn det bolen skal være i følge oppskrifta!?! Tror om eg i vannvara har flyttet den makøren? Hmm Tja, da blir det vel en aldri så liten kant på meg i dag + eg garantert får startet på en erm 🙂 Jadda, nå begynner det å ligne noe 🙂

Men ok, eg får vel gjerne komme meg på badet og få på meg noe annet slik at eg kan fyke ned å hente hjem minstemann hehe Kjenner eg han rett stuper han først i kjøleskapet når han kommer hjem før han besvimer i senga! haha
Herlig med ungdommer ja 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN DEILIG SØNDAG!

 

Her skinner sola fra skyfri himmel!

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg