STRIKK TIL JUL! – Gratis Norske Strikkeoppskrifter

Reklame | Du Store Alpakka - House Of Yarn

Designet av Monica Norseth – DSA – House Of Yarn

 

UANSETT hva man måtte mene og føle om Jula, ja for enten er det alt for travelt, for mye kaos, starter alt for tidlig eller så kan me ikkje bli fort nok kvitt den! ÉN ting kan me nå i allefall enes om: Skal du strikke til Jul, ja altså Julen 2019 så er det jammen på tide å få fart på pinnene Ho Ho Ho “Åååå jul med din glede…..” Uansett, er du like dillet som meg så er jo dette Julegarderoben du ha år etter år etter år, dvs blir du ikkje ferdig til 1.des f.eks så fortsett å strikk og du kan bruke den akkurat like fint neste år. NADA PROBLEMUS ♥

Dette er forresten Juleklær akkurat i min stil: Det er koselige, ja litt sånn FjøsnisseStil syns eg og DET er en koselig Jul det! Eller, Fjompenissen som me hadde da Amira var liten 🙂 Det er sånn god “gammeldags” Jul, ja varm og lun, ut med røde paljetter liksom 🙂 Kjolen over her er absolutt en eg kunne brukt, ja eg kunne tenkte meg den som en vanlige vinterkjole og eg! Det er like mye fordi eg elsker garnet som er brukt: Alpakka Tweed

 

 

Designet av Monica Norseth – DSA – House Of Yarn

 

Skikkelig lekker i grått også! Strikk kjolen i den fargen som er Jul for deg ♥

 

 

SNURREKJOLE MED HJERTER
Bildene over
Overvidde fra 88 cm til 101 cm

 

Samme kjole til barn finner du HER
og Langlue til voksen henter du HER!

 

 

 

Designet av Monica Norseth – DSA – House Of Yarn

 

Deilig dress til innekos eller når du skal til skogs å hente hjem Juletreet ♥

 

ROMJULSDRESS MED STJERNER
Str 1 til 5 år

 

 

 

 

Designet av Monica Norseth – DSA – House Of Yarn

 

Eller, hva med ei røys med Nissetrevotter til ALLE du kjenner??
Blir nesten ikkje bedre enn det altså!

 

NISSETREVOTTER
Str 2-12 år + Dame og Herre
Er strikket i Big Sterk og Alpakka Tweed

 

 

 

 

Designet av Monica Norseth – DSA – House Of Yarn

 

Snakk om herlig Julestemning, fra topp til tå!

 

 

STJERNEJAKKE
Str 2-12 år

 

LANGLUE TIL BARN
Str 2-12 år

 

Skulle du få lyst på ENDA mer deilig JuleStrikke så finner du HELE garderoben til store og små HER INNE!
Kos deg sier eg bare! Ho Ho Ho

Samtidig kan eg jo anbefale deg å laste ned HELE det nyeste YARNMADE! Strikkemagasinet som er smekkfult med Jul fra perm til perm! Hent det HER INNE! Da har du alle oppskriftene samlet og eg kan garantere deg mange deilige og kosete timer frem til Jul ♥

 

 

* * * *

 

Ok, nå har eg vært ute å “føøøge” frem og tilbake på motorveien, Dib på jobb og så på NoSmoke i Hillevåg. Ny forsyning med Juice i kjøleskapet 🙂 Det må eg bare si; Går du å vurderer på om du skal slutte å røyke, eller om du har bestemt deg, men sliter med litt neglebiting? Anbefaler en tur til NoSmoke i så fall! Der kan du lukte og smake på en jungel av smaker om du ønsker å bruke Vape som et hjelpemiddel til å bli røykfri! Eg har gjort det nå i 10 mnd og har ikkje savnet røyket et eneste sekund! Hadde aldri trodd at det skulle bli sååå enkelt, men det er jo heller ikkje til å legge skjul på at mye av det sitter i hodet og eg hadde lenge tenkt på dette! Ikkje bare det, men trenger du en PepTalk mens du prøver å slutte ved hjelp av Vape så stikker du bare innom der likevel for en prat. Eg er så glad for at eg turde satse og gjett om eg skal FEIRE 14.desember!! Da har eg 1 års jubileum og til å ha røykt som en skorstein i ca 30 år hadde eg aldri trodde det skulle skje! Merker også at eg kan gå lengre og lenge ute å en et drag av dampen så fra nyttår er neste mål å kvitte meg med den også. Har egentlig ikkje lyst til det for det er godt å blåse litt jordbær i ny og ne *ler*. Dessuten har eg jo spart VANVITTIG med penger
og det alene er jo en motivator vil eg si 🙂

Planen min akkurat nå er å ta meg en god kwil! Ja hvis eg skal orke å danse i kwell er eg nødt! Vær OBS på at “Skal vi danse” starter kl 19 i dag og IKKJE 19.30! Mulig me skravles litt senere 🙂

 

 

 

KOS DEG MASSE!

 

 

 

 

Go`klem fra ei litt Søvnig Vibbedille 🙂 

2 kommentarer
    1. Alle de koselige nisseoppskriftene er og å finne i Familien sitt nydelige Eventyrlig strikk fra i fjor. Eg strikker på raglangenseren i Alpakka Tweed. Valgte grå farge og uten mønster. Langlue er ferdig, i Sisu. Blir nok nissefest i barnehagen i år og. Yngste oldebarn er 3 år, han gleder seg.
      Eg tagga navnet ditt på et innlegg i Koftegruppa. Ei som hadde så lyst på sånne lapper som vi syr inni strikkeklea. Kom på deg, eg kunne ikkje hjelpe…
      Ha en fin kveld.

    2. Jeg skal strikke et par nissevotter tror jeg. Legge ved ei lue som jeg nettopp er ferdig med😊 Da har en julegave klar. Takk for oppskrift

Siste innlegg