Striper til våren? – Raglan eller Rund Yoke? – Store Størrelser

Designet av Suvi Simola

 

Striper kommer aldri til å bli feil! Eg elsker det jo! Noe annet eg elsker er å strikke raglan top/down, det er bare en genser som er strikket på denne måten som eg føler “Ligger” helt perfekt – På meg. Som eg har sagt før, eg har strikket raglan andre veien, altså startet nede, men da blir det helt feil. Bærestykke blir for langt og alt bølger.
Eg vet også årsaken: Strikkefastheten min i høyden er oftes helt feil. DERFOR elsker eg å strikke Top/Down,
da vil alltid en genser passe fordi eg strikker den kun lang nok, og ikkje for lang 🙂

 

SIMPLE STRIPES
Bildet over
Opp til 150 cm i overvidde
Top/Down – Raglanøking

 

 

 

 

 

Designet av Andrea Mowry

 

Andre foretrekker rundfelling, eller rundøking i dette tilfellet siden genseren strikkes top/down. Me er alle forskjellige på flere måter så en rund yoke kan ligge like pent på deg slik som en raglan ligger på meg 🙂
Da er det godt at alt (nesten) kan strikkes 🙂

Begge disse modellene er rause i sine mål, dessuten er størrelsen veldig enkel å endre på når du strikker top/down 🙂 Gensere som dette er også helt supre som et utgangspunkt om du heller ønsker deg en kjole,
ja enten den skal være lang eller kort – Tunika f.eks. Genialt!

 

STRIPES
Opp til 184 cm i overvidde
Top/Down – Rundøking

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

Nydelig morgen! Det er ganske kaldt, -6 og det er klart og fint 🙂 Hadde bare hele vinteren blitt som dette.
Håper me styrer unna snø, slaps og holke!

 

 

 

 

Småfuglene er på plass, men det ser ut for at neket begynner å bli tomt! Tok nettopp en kjapp telefon ned dit og de hadde noen få igjen så eg la av 2 til meg, eller til fuglene da 🙂  Må uansett ned på posten å hente/sende pakker 🙂

I dag har eg flere ting eg ønsker å få i boks, som f.eks alle perleriene ute! Her kan me snakke potensielle såre fingertupper til kwells! Har allerede satt fenalår, erter og løk på kok siden det skal koke i 3 timer ca. Mens middagen i dag mer eller mindre lager seg selv så kan eg få gjort litt annet, som å vaske flere klær? Ikkje sant! Hverdagen vettu, den innhenter oss hver gang 🙂 Får se om eg kan få ned resten av jula på kjøkkenet også
i løpet av dagen. Det er egentlig kun gardiner og lys i vinduet igjen, men akkurat det er ingen krise. Må sjekke litt
i garderoben om eg kan klarere en hylle til kakeboksene. Vil ikkje sende de nye ned i garasjen
og risikere at de blir bulkete (ubrukelige) til neste jul.

Jaja eg må få gang så får me se i kwell da, hva eg har fått gjort 🙂

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg