Svart eller hvitt….ingen gråsoner, kun dødssoner…

 

 

Liker ikkje å skrive om politikk, religion og sånn her på bloggen….men altså…Dette er vondt, veldig vondt…Selvfølgelig kjenner eg på dette, eg er gift med en araber, Libaneser….i 32 år har me vært gift og like lenge har eg hatt krigen i Midt-Østen “på maten” for å si det sånn…Me har familie som lider under dette, tror aldri det blir slutt på elendigheten, nei...Slaktingen….ALDRI! “Hvem holder du med?” er spørsmålet…Hva svarer man? Tenker kjapt.…et barn er et barn uansett på hvilken siden det står, husker eg sa dette som ganske nygift, altså 32 år siden…falt ikkje i god jord for å si det sånn…eg ble forbannet den gang, nå etter alle disse årene kan eg skjønne hva det mentes….Konflikten er om enda mer blodig enn før…Vanskelig å sette ord på det…det kunne vært mine barn som ble sprengt i filler….bare flaks gjorde at me kom oss ut i live og det var fra Israels bomber me flyktet…
så ikkje spør mer om hvilken siden eg står på og hvorfor eg ikkje nevner dette her på bloggen…
Det er ingen gråsoner her…dessverre

 

 

 

FREE PALESTINE
-en gang for alle

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

8 kommentarer
    1. Det finnes ingen vinnere av en krig, bare utrolig mange tap.
      Men det som skjer nå – det er nedslakting av alle på Gaza. Det er så grusomt og inhumant at det finnes ikke ord.
      Israel med USA i ryggen er en overmakt som viser hvor mye makt de har. Jeg tror jeg blir mer trist enn sint.

    2. Må jo bare kommentere her. Det gjør eg ofte når eg ser folk som skriver “free plestina”. Fordi eg lurer på ka man legger i det uttrykket. Og du la til og med vekt på “en gang for alle.”

      1. Eg vil tro at det ikkje bare er Palestinerene, men også at Israel og Libanon som ønsker fred i området. Koker det et sted så eksploderer det i alle disse områdene. Det er en meget skjør del av verden…

        1. Eg takker deg for å ikkje halshugge meg da eg kom med den kommentaren. Eg skreiv kommentaren da eg leste “free palestina”, og antok at du var ein av de som ikkje hadde satt deg inn i saken, men bare blindt bruker fraser de ikkje vet ka betyr. Men etter å ha lest artikkelen din, forstod eg at eg hadde gjort noe dumt med å “kritisere” deg for dette. Ha en god helg likevel, og så får vi håpe på fred i hele området. 🙂

          1. Har håper i mange år på det samme, men helt ærlig er vel muligheten for fred i det området tvilsomt. Er nok for mange som taper på det…noe må det jo være siden verden ellers tillater det. Har ingen grunn for å bedrive halshugging så det går fint 😀

    3. Husk at det er to sider her og ikke glem hatet som jødene er utsatt for
      Nå var det Hamas som startet denne krigen og det hellevete de visste de utsatte sitt folk for
      I krig er det ingen vinnere det skulle jeg ønske alle de som enten er pro palestinere eller pro israelske må tenke på og ta innover seg

Siste innlegg