Ta Sommeren med deg – Strikkeoppskrift

Designet av Summer Lee

 

Nok en gang er det tynt garn og tynne pinner som gjelder! Woop Woop! Herlig sokker du kan fylle opp sokkeskuffen med, godt rustet til høsten og vinteren….eller, siden høsten er avlyst og sommer er forlenget får me heller si “til vinteren” 😀 Du får sette i gang pronto slik at du rekker mange par i diverse farge, da blir det gøy vettu

 

 

 

Designet av Summer Lee

 

Slettes ikkje noe vanskelig sokker, litt fletter som du i så fall lærer det kjapt og ellers er det stander hæl (etter hva eg kan se). Eg hadde nok aldri kommet på å velge slike fargekombo, eg mener...med røde/hvite striper, men helheten var stilig syns eg så denne lagres pronto 🙂 Nå begynner eg virkelig å bli i manko på sokker…

 

CIDER HOUSE SOCKS
Bildene over
Str fra barn til voksen XL

 

 

 

* * * *

 

 

 

I dag har eg en del å gjøre…skal ut på tur i morgen! Ikkje en helt vanlig tur, men en todagerstur i Ryfylket 🙂 Skal gå i ca 4 t inn til ei turisthytte, kose oss der og så gå tilbake på torsdag. Blir jo en fin mulighet til å teste ut å gå med en litt stor sekk, er jo ikkje sååå glad i å gå med sekk, men eg har fått lånt en som skal være ganske så god
å bære så det er bare å krysse fingrene! Eg må ned på butikken å handle litt, litt sånn til sekken og litt til kjøkkenskapene og så skal det pakkes….Har fått pakkeliste og det gjelder å være sellektiv og effektiv….Ikkje for mye, absolutt ikkje for lite, tenke praktisk og fornuftig…Jaaa…Er visst nok ikkje dekning i den dalen der så det blir muligens en større utfordring enn turen i seg selv haha Eg har funnet frem et nøste sokkegarn og strømpepinner, så hvem vet? Kanskje eg får startet på et par sokker!?? Mulig eg kapitulerer rett etter middag i morgen og ikkje er menneske før me skal gå tilbake igjen, eller det kan gå helt elegant og eg gjerne t.o.m bader!?? Ikkje godt å si, uansett: Eg gleder meg at me endelig skal ut på tur! Sist me planla dette regnet det for mye og det var fare for jordskred! Nå er det meldt flott vær: Sol og 21 grader!! Er det mulig liksom!?? Eg har ladet opp den største powerbanken så det skal i allefall tas masse bilder! Har t.o.m pakket mobilprinter for
å lage litt festlige innslag i Hytteboka! Dette blir gøy!!

 

 

 

LAG DEG EN
STRÅLENDE DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Så meg litt blind på den (grelle) ribbestrikken, men da jeg skrollet litt og bare så sokkene var de jo lekre. Tenker man ikke alltid skal ta det man har ( ler), Tror jeg ville brukt sokkens farge i striper med hvitt, siden tåen er hvit. Eller enket og greit ensfarget.
      Forstår godt at du gleder deg til turen. Med en turvant søster kommer dette til å bli helt knall.
      Klem fra Liv

      1. Ser hva du mener m de stripene, men noen gang syns eg det er stilig når det bare bryter totalt – I dette tilfellet ble ikkje bare sokkene lekre, men også kule 🙂 Ja nå håper eg været klaffer slik det er lovet og det ligger an til noen drømmedager! Det er verken strøm eller vann i hytta så det er tatt høyde for morgenbad i bekken(!!!) Men dette blir bra, stille og rolig helt uten dekning haha Tror me får det helt supert, borte fra kjas og mas 🙂 Me er 3 stk som reiser og det blir fint 😀 Sekken er pakket og eg endte på 7,7 kg 🙂

Siste innlegg