TAKK FOR DET GAMLA – Årets siste etegilde gikk til hel…e!

 

Som du ser er det mange måter å lage en fargerik Nyttårsaften på 🙂 Eg har ingen problem med min variant *ler*. Det som muligens er uvisst er hvor mange ganger eg skal male den fisken der før eg treffer riktig?? *3.gang nå* For å si det sånn så tror eg ikkje den blir ferdig med det første…Må nok øve meg på å fade ut mellom 2 kontrastfarger…Hmm

Bortsett fra at Ali har “herjet” på kjøkkenet hele dagen har dagen vært rimelig rooolig, Dib er ennå for tenåring
å regne og sover derfor leeenge når muligheten tilbyr det. Amira der i mot er blitt en skikkelig wifey og har stått på eget kjøkken i hele dag!  Jammen har hun briljert 100% og dekket opp med skikkelig meza, dvs hun i årenes løp har plukket med seg en del fra kjøkkenet her hjemme ♥

 

 

 

Foto: Amira A.Najem

 

Kjenner eg er stolt av henne ♥ Første nyttår i eget hjem, de inviterer gode venner
og hun disker opp med arabiske delikatesser ♥

 

 

 

 

Som sagt så har Ali herjet på kjøkkenet hele dagen og disket opp med den ene retten etter den andre *kremt*
Me er jo bare 3 her hjemme i dag…dvs det blir restemat en uke frem i tid hehe Eneste minuset med all denne maten er at: Noe er surt (sitron), noe salt og resten er ting som må TYGGES! Det ble kun et par små biter på meg, egentlig fungerer de nye tennene helt supert! Før jul prøvde eg meg frem og klarte uten problem å tygge det meste, kan jo f.eks nevne en ultimat test: Nøtter! 0 problem….men…så begynte gnagsårene å dukke opp…og de har eg noen av nå, så ja…da utgår spising egentlig. Krumkaker går i grunnen fint om eg trenger noe å kose meg med. De er jo nesten smakløse hehe + de blir myke om eg har de lenge nok i munnen. Har ikkje fått tak
i tannlegen nå i romjula (sikkert en velfortjent ferie) men eg stiller først i køen på mandag 😀

 

 

 

 

I mellom tiden skal eg bruke en del tid på Hobbyrommet of course! Hvor ellers liksom? Tja, eg har jo fått i hus en del plastkasser fra Europris (TILBUD!)  og er formen til stede så pakkes jula ned i morgen (Gleder meg til å rydde skikkelig i den pynten) Ser at mange allerede har KASTET den ut?!! Det må være folk med god råd tenker eg…koster mye penger å kjøpe ny julepynt hver år…

Ellers så er det flere naboer her som er på god vei til å ta feiringa helt ut! Det viiiner og smeller på de fleste kanter. Eg har satt meg inn i stua for å passe på Milo (<—Katta!) og han ligger rett bak meg her på gulvet. Hvis ikkje eg hopper når det smeller så virker det som om han ENDELIG har skjønt at det ikkje er farlig! Den skikkelig testen skjer vel kl 23:50 ca – Da braker det nok skikkelig! Men ok….

 

 

TAKK FOR DET GAMLA!
Kos deg i kwell så skravles med i morgen!

 

e

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Der smeller en del her og, men Charlie Chihuahua leer knapt på ørene. Det skal mer til for å skremme en fryktløs Chihuahua
      Godt nyttår til deg og dine..

    2. Godt nytt år og takk for alle flotte innlegg og ideer og mat og strikk.. God klem ❤️
      Din datter er superflink 🌺

    3. Godt nytt år, og takk for fine lesestunder og masse inspirasjon. Den maten så jo bare himmelsk ut 🙂

Siste innlegg