Top/Down Strikkekjole – Det er snart VÅR!

Designet av Ankestrick

 

Snakk om å havne midt i smørøyet! Ahaa akkurat slik eg liker vettu; Sømløs kjole i ribb strikkes top/down,
kan nesten ikkje bli bedre! Eller? Den strikkes i TYNT garn på pinne nr 2 og 2,75 mm og da må den jo bare bli lekkert da? Garnet som er brukt her er Wollmeise Lace-Garn og i denne sammenheng ender du opp med en rimelig kjole må eg si og det i et fantastisk deilig garn! Du trenger kun 1 hespe (300 gr). Strikkefastheten er
i grunnen ganske så himmelsk: 33 m/ 40 row, jepp som eg sa: TYNT! ♥

 

 

Designet av Ankestrick

 

En veldig kledelig og delikat kjole i en svak A-fasong som eg faktisk tror vil kle de fleste 🙂 Ermene setter du på vent mens du strikker selve kjolen og skulle du ønske lengre ermer er nok det en smal sak å fikse 🙂 Denne kunne eg VIRKELIG tenkt meg, helst ville eg harr den ferdig strikket akkurat nå!
Tenk å hatt en kjole i alle favorittfargene da? *Dån*

 

TUNE
Bildene over
Str fra 80 cm til 146 cm i overvidde
Engelsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Til nå har det vært en veldig rolig søndag kun i mitt eget selskap. Har fått vasket og hengt opp litt klær, hatt en lang dusj og skikkelig stell av håret og ellers bare sittet å strikket. Så en film og den var spennende og ganske så bra! “A fall from Grace” på Netflix, startet så vidt på en ny serie i går kwell, husker ikkje helt hva den heter, men den handlet om Isdans 🙂 Men nå skal eg henge opp en diger maskin med håndklær for å tørke seg med minihåndklær etter en dusj er ikkje helt optimalt…Tuttelutt!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg