Tova Selbuvotter – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Anne Thunem

 

Det er på denne tiden ganske mange som er på jakt etter kjappe julegaver som kan f.eks strikkes eller på annen måte lages for hånd. Det har jo lenge vært “in” å gi bort noe man har laget selv, og nå kan eg bare snakke for meg selv, men eg syns det er noe av det beste!! Hvorfor? Vel, da velger eg å tenke at personen som ga meg gaven tenkte litt ekstra på meg underveis ♥ Uansett hva man velger å gi bort av hjemmelaga lager så har man brukt tiden vår på det og det er noe av det kjæreste man har; Tiden ♥ (<–uten barna da) Gjennom året som går frem mot jul så klarer du fint å finne ut om de rundt deg er positive til hjemmelaga gaver. Det dummeste er på prakke hjemmelaga på alle, for det er jo litt sårt å sitte tilbake å se at de nydelige vottene du brukte halve høsten på aldri blir brukt.

Anyway! SELBU! Hvem liker ikkje det?? Iiikkjeee sant! Eg er så heldig å har vært i Selbu og Husfliden der er et ekte museum for en strikkegal! Med tanke på at eg bor her i Tananger er det jo ikkje en selvfølge at eg skulle forville ut på bygda der i nord 🙂

 

 

Designet av Anne Thunem

 

Selbu er jo kjent for å være strikket på tynne pinner i tynt garn, men disse Selbuinspirerete vottene er strikket med tjukt garn på halvtjukke pinner —> Easy Fix og kjapt gjort 🙂 Supre gaver og du klarer sikkert strikket både et og 2 par om du sitter med beina høyt hele helga! Du vet at Julefilmkategorien er åpnet på Netflix??
Vel, du vet hva du må gjøre 🙂

 

TOVA TJUKKSELBU
Bildene over
Veiledende Voksenstørrelse
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

Eg har i grunnen vært på beina i heeele dag, har ennå ikkje satt meg ned skikkelig! (Har bare en pause nå) Amira og eg kjørte ut samme tidlig i dag, hun skulle på trening og eg litt over alt. Satte henne av på Sats og fartet rundt noen ærend. Fant det eg skulle ha og så var det bare å plukke henne med meg på vei hjem igjen. Vel hjemme var det bare å brette opp ermene og sette i gang! Cleanet kjøkken og fikk gang. Svingte litt av hvert på kjøkkenet og laget en porsjon med Granola! Å Hallelujaaaa så fantastisk godt det ble! Gikk kjapt å lage det, men det tar litt tid
i ovnen og eg var inni der og snudde på det flere ganger, men sååå verdt det!

Når eg var ferdig ble det for mørkt til å ta gode bilder så oppskrift og diverse kommer i morgen. Inni mellom fikk eg vasket over alle gulv og ryddet litt her og der + eg har startet på FredagsTacoen 🙂 Tanken er at eg skal innom dusjen før eg setter meg ned skikkelig, får se hvordan kabalen lar seg løse 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN DEILIG
FREDAGSKWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg