Trenger 10 par av disse!! ASAP!

Designet av Nicolor

 

Disse sokkene falt eg for, for fleere år siden, først i går fikk eg selve oppskriften i hendene mine og NÅ MÅÅÅ eg bare!! ENDELIG! Oh My! Sett så stilige sokker før eller? Mye mulig du har disse på lista de du også, for de har fra tid til annen vært innom bloggen, la oss si ca de 8 siste årene – Like flotte og kule nå som første gangen 🙂
Selv om de ser litt smårare ut her, ser de…

 

 

 

Designet av Nicolor

 

…skikkelig comfy ut å ha på foten! Eg har 1 nøste med Zauberball (Tropical Fish) i hylla mi (Gudene skal vite hvor mange år det er!! *Gammelt*) – kanskje er det nettopp disse sokkene som skal få æren av å bruke det opp? Problemet er bare det at eg vil ha mange par av disse sokkene, minimum 10, ja det er det eg trenger for å få ei brukanes sokkeskuff! Var inne for å hente meg et par sokker i går, har alltid 2-3 par liggende på badet som eg sirkulerer med, men nå begynner det å bli en del som er noe tynnslitte…Ååå eg burde absolutt ha oppgradert den skuffa for lenge siden…Når var det døgnet skulle få flere timer sa du??

 

TREPPENVIERTEL SOCKS
Bildene over

4 størrelser
Norsk Strikkeoppskrift

Dette er sokkene som er i familie med den nå
ganske så sagnomsuste HALSEN etter hvert 🙂

 

 

* * * *

 

 

MANDAG!! Ahaa endelig! En skikkelig hverdagslige dag!! Såå deilig! Det er ikkje bare Amira som gikk på jobb
i dag, men nå er også Dib i gang igjen etter en litt lang, og absolutt fortjent ferie 🙂 Godt å komme i gang, selv om eg nesten glemte å legge matpakke i kjøleskapet i går 🙂 Jadda, eg lager matpakke så lenge det trengs, da vet eg i allefall at han får i seg god (skikkelig?) mat i løpet av dagen. Man kan IKKJE blir bortskjemt av en matboks,
bare nevner det sånn i forbifarten 🙂

Anyway, planer for dagen er: Nr 1; Kose meg, noe som innebærer at eg bør få perlet litt i løpet av dagen.
Nr 2; Eg burde tatt en tur ut på Europris! Trenger en, kanskje 2 store plastbokser med lokk – Alt av perlepynt som er ute skal i en sånn boks, da vet eg at alt er like fint neste år 🙂 Noe eg bør gjøre er å sette på en maskin med klær i løpet av dagen, begynner å bli skralt med koseklær i skuffene nå altså.
Har blitt lite klevask i jula for å si det sånn.

Noe som blir første gang for meg i dag er å bruke munnbind om eg går ut! Det var vel aldri noen eg noen sinne trodde skulle bli aktuelt…men men, sånn er det! Eg vet det “bare” er påbudt når man ikkje kan opprettholde 1 m. Eg vet at eg kan det, men eg opplever stadig vekk at mange andre har en annen måleenhet enn meg. Meteren er
i allefall veldig liten hos mange har eg opplevd litt for ofte – så eg tar mine forhåndsregler 🙂 Ja for bokser må eg egentlig ha i hus rimelig kjapt, hvis ikkje går det garantert troll i disse ordene: “Ååå jula varer helt til påske…”

 

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE MANDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. De sokkene var knallfine 😍 oppskriften er kjøpt 😎 takk for at du legger ut sååå mye fint 😍 er kos å lese bloggen, er koselig lesestoff 💖 ha en fine dag 🌅

    2. Ja, de sokkene var knallgod!! Har x antall påbegynte sokker. Kommer til hælen og da blir det stopp. Planen er å kvitte meg med minst halvparten av ufoene…
      Hva med en sokkestrikkeuke eller noe slikt så vi kan dra ett lass sammen?

      Ha en flotters mandag!

    3. Finner ikke linken til lesteoppskrifta. Fint at den er i 4 str. Da kan man bruke tykkere garn for kalde nord norske vinterdager.

    4. Godt det er hverdag igjen. Jeg liker høytid.. men er også veldig glad i dagene i mellom. Har funni fram plasboksene til nisser og gnomer. Må pakkes sikkert bory, hvis ikke kommer musa. Har et gammelt hus og da må vi regne med litt mus. Men IKKE i julepynten og garnet mitt.
      Skikkelige grinchen sokker.. kule var de. Gøy de også er på norsk. Skulle har tid og energi til å laga 20 % av det du foreslår… så mye forskjellig og fint.
      Snart ferdig med bambi marius. Så får jeg se… trur jeg har en uferdig marius original som maser på å bli ferdig. Er ikke fan av slike halvferdige UFOer… men må vel..
      Ha en deilig mandag efta og kveld🤗😀🥶 10 minus her nå…. hustrint.

    5. Utrolig fine sokker! Takk for inspirasjon 🙂

      Hverdag er best, jeg trenger RO, og nå har det vært juleferie med folk rundt meg konstant i 2 uker. Så kjæresten ble sendt på dør til egen leilighet, eldstemann og samboer har dratt og yngstemann har hjemmeskole annenhver dag. Det går greit. Men nå skal julen ryddes bort i dag, og SÅ vil jeg strikke. Det er lenge siden. Kanskje disse fine sokkene?

Siste innlegg