Trenger du nytt Juleantrekk? -Strikkeoppskrift

Designet av Elsebeth Lavold

 

Et fotsidt skjørt er jo alltid kjekt å ha i skapet 🙂 Fint både til hverdag og fest, eller Jul? 🙂 Godt og varmt rundt leggene når det er minusgrader og ikkje minst lekkert som et ordentlig juleskjørt ♥ Ser for deg dette i f.eks i en dyp og rød farge!? Ikkje sant? En passende bluse eller topp og du er klar for julas festligheter. Om du rekker det til årets jul er jo ene og alene opp til deg, i og for seg et lettstrikket skjørt. Bare et Tips: 1.november åpner Julefilmkategorien på Netflix så da er det jo bare å sette seg godt til rette med tanke på all glattstrikken 🙂

 

 

 

Designet av Elsebeth Lavold

 

Skjørtet er strikket i ullgarn som er blandet med silke + litt syntetiske fiber. Prisen i orginalgarnet kommer på litt over 800 kr, ikkje så verst egentlig. MEN! Skjørtet kan også fint strikkes i Tinde fra Holstgarn (Deilig garn forresten!) 70% lammeuld og 30% silke og du slipper unna med ca 300 kr hvis du velger å strikke i dobbelt garn. Ellers snakker me om ca 150 kr 🙂

 

GILDA
Bildene over
Hoftevidde fra 92 cm til 122 cm

 

 

* * * *

 

 

 

 

Min dag har bestått i å dusje, perle og sove! Jepp, overså alt annet som eg kunne ha gjort. Er man sliten så ER man sliten! Sitter faktisk å vurderer om eg skal stryke denne narren og sååå perle den der rare hatten alene? Ser for meg at det kan bli problem å snu dette perleriet! Om eg velger å dele opp figuren tror eg ikkje det gjør noe når det skal opp på veggen, for eg monterer det jo inn i hverandre 🙂 Skal sove litt på det, men eg kjenner på det at denne her ble noe stor så eg må nok ta i bruk perspektivet når jula skal monteres Ho Ho Ho Kan jo bli spennende 🙂

Ellers er eg litt irritert! Fikk pling på PostApp`n i formiddag når pakken eg venter på ble lastet opp og kjørt fra Sandnes – Det er liksom rett bort i høgget der *peker* Vanligvis så er da pakkene min her i Tananger mellom kl 14-16. Da eg gikk å la meg i 15 tiden var planen at Dib skulle sjekke min PostApp før han kjørte på trening, notere seg hentekoden og plukke pakken med seg hjem….men NEI!! Pakken har ikkje kommet til Tananger jo! Er jo ikkje så mye som kan skje på de få km! Hmm eg som gledet meg sånn!! Jaja, da får eg svinge innom Posten i morgen da, ja for da MÅ den jo ha kommet… Sov forresten i over 3 timer i ettermiddag og det var digg 🙂 Siden eg ikkje helt har bestemt meg ang den der Narren skal eg bruke kvelden til å strikke på sokkene tror eg 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer

Siste innlegg